Un redisseny al ritme de la societat actual

Periodisme per entendre-hi més

El nou diari de paper s'estructura en tres blocs: Panorama, Participació i Persones

Edició impresa i web d'EL PERIÓDICO inicien aquest dijous una nova etapa

3
Es llegeix en minuts
Carol Álvarez

Les nostres vides, i no només ara en pandèmia, han canviat de forma vertiginosa en els últims temps. Nous desafiaments i preocupacions alteren la nostra quotidianitat, i són més necessàries que mai bones claus per entendre el nostre entorn. L’aposta d’EL PERIÓDICO per redissenyar la seva edició impresa i també la seva pàgina web a partir d’aquest dijous respon a aquesta realitat. EL PERIÓDICO es renova, sí, però ho fa amb la vocació de connectar amb el batec de la ciutadania, i donar-li un millor servei sense perdre el seu millor valor, la seva identitat.

Es manté el blau insígnia d’EL PERIÓDICO a la capçalera, també actualitzada a partir dels estudis de mercat dirigits per l’empresa Firma, que introdueix a més la nova marca corporativa, una gran lletra P que presideix la portada del diari del grup Prensa Ibérica.

El diari que arribarà aquest dijous a les mans dels lectors té un primer element trencador: parteix d’un model de redacció oberta en què la prioritat és el lector, i organitzat a partir de tres grans blocs amb les seves diferents ofertes de lectura. La posada al dia ràpida com a espectador; la participació i debat en comunitat; i les propostes actives de vida social i urbana, oci i serveis. 

Els tres blocs informatius

El primer bloc, Panorama, agruparà els continguts informatius de més actualitat i més urgència, allà on el lector trobarà la informació clau per afrontar el dia. Notícies d’internacional, economia i política compartiran espai amb una posada en pàgina d’impacte, titulars i elements gràfics directes.

Disseny del bloc de Participació.

El segon bloc, Participació, suposa el compromís editorial per augmentar la conversa amb els nostres lectors, a partir de les seves cartes, els debats oberts i els diferents clubs ja creats en l’edició web com el d’educació i criança, fitnes i estil, i els que s’aniran sumant en les pròximes setmanes. L’opinió tindrà un pes essencial en aquest espai, així com els obituaris. La maquetació en aquestes pàgines aposta per la frescor i l’agilitat del disseny, que convida a la lectura reposada i a la reflexió. 

Disseny nou del bloc Persones

El tercer bloc, amb un diferent format de maquetació, està dedicat a la informació de Barcelona i la seva àrea metropolitana, oci i estils de vida i esport, així com els diferents vessants culturals, per donar als lectors una experiència d’aparador de la vida quotidiana, amb una aposta visual redoblada i un format i un llenguatge que beu de l’esperit de les revistes i que s’anomenarà Persones.

En aquesta nova etapa, Jorge Martínez, dissenyador de Prensa Ibérica, ha modelat el projecte a mesura que prenia forma, des de la seva gestació mesos enrere, amb el recolzament de Joel Mercè, cap de disseny del diari. EL PERIÓDICO situa amb aquest rellançament el lector en el centre de rotació de les diferents àrees d’informació d’una forma clara i inequívoca, i com a conseqüència de dècades de treball de l’equip de redacció que li han permès acostar-se com ningú al pols del carrer. 

Per apuntalar aquest diàleg amb el lector, apunta Martínez, «també creixerà el paper del grafisme i els recursos visuals en totes les pàgines, més semblants a l’experiència multiplataforma que ja tenen els lectors acostumats a les pantalles».

 Els lectors es retrobaran en les nostres pàgines amb l’aposta característica per un tema del dia que obre cada edició del diari: una informació pròpia, amb enfocament singular, que es desplega en diferents articles per cobrir tots els angles del tema tractat i que consolida l’oferta al quiosc.

Els codis de colors fan que la transició entre blocs sigui clara: del vermell que acompanya Panorama al negre i daurat que es combinen a les pàgines de Participació i el color verd que regna en el bloc que tanca, Persones. 

La contraportada també renova la seva proposta de dilluns a divendres per dedicar-se, de forma monogràfica, a un element del passat que ens ajudi a entendre l’actualitat i el nostre present de la mà de l’historiador Xavier Carmaniu Mainadé, mentre que dissabte es consolida el retrat de l’actualitat de Josep Cuní i diumenge l’entrevista de Núria Navarro.

Notícies relacionades

Suplement econòmic 

El rellançament d’EL PERIÓDICO ve acompanyat del naixement d’una nova publicació, el suplement econòmic ‘Actius’, que es distribuirà cada diumenge amb 16 pàgines d’anàlisi, entrevistes i reportatges amb les claus de la setmana i una mirada fresca cap als escenaris que es dibuixen en l’àmbit empresarial i financer. Així mateix, els dissabtes es podrà adquirir la revista ‘Lecturas’ juntament amb l’exemplar del diari. 

Periodisme per entendre-hi més

ELISENDA PONS