a les deu a casa
Així t'afecta el toc de queda a Catalunya: horari, excepcions...
Només es podrà sortir després de les 22.00 hores per a emergències, tret que es torni d'un acte cultural
Els animals domèstics podran sortir a passejar, sempre a prop del domicili

zentauroepp54334517 botellon barceloneta201019082225 /
Més enllà de les mesures generals que preveu el decret de l’estat d’alarma aprovat per a tot Espanya pel Consell de Ministres, Catalunya adoptarà restriccions addicionals, algunes molt més rigoroses que les d’altres comunitats, amb l’objectiu d’aturar l’avenç del virus.
L’horari del confinament nocturn o toc de queda serà des de les 22.00 hores a les 6.00 de l’endemà. Però hi ha excepcions, d’urgència i imprescindibles, que hauran de comportar una declaració d’autoresponsabilitat disponible a la web de la Conselleria d’Interior.
Desplaçament per assistència sanitària d’urgència o emergència, inclou també els desplaçaments a la farmàcia.
Desplaçaments de treballadors ‘in itinere’, persones que es desplacen durant la feina o persones vagin o tornin dels llocs de treball, quan no sigui possible el teletreball.
Situacions que requereixin l’atenció de persones dependents (gent gran, nens o discapacitats) sempre que siguin emergències.
Urgències d’òrgans judicials
Retorn al lloc de residència, en el cas d’estar tornant d’un viatge.
Sortides d’animals domèstics en una zona pròxima al domicili. En cas de persones amb horaris complicats de feina, o causes de força major, també podrà sortir en una franja horària de les 4.00 a les 6.00 hores.
I a més...
Tots els establiments oberts al públic (comerços, equipaments esportius) hauran de tancar a les 21.00 hores, tret dels destinats a activitats culturals (cines, teatres i auditoris), que poden acabar a les 22.00 hores (el públic assistent haurà de tornar als seus domicilis abans de les 23.00 hores).
La restauració (bars i restaurants) haurà d’acabar els serveis de repartiment de menjar (‘delivery’ o ‘take away’) a les 22.00 hores.
Notícies relacionadesEls entrenaments esportius no es consideren una excepció, per la qual cosa els esportistes també hauran de finalitzar l’activitat de manera que puguin arribar a casa a les 22.00 hores.
El transport públic es mantindrà obert per garantir la mobilitat de les persones de serveis essencials que tornin a casa. En principi, en la resolució de la Generalitat no està prevista una modificació dels horaris.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Presumpta administració deslleial Els Mossos confisquen documents i joies als marmessors de Pere Mir
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Al tancament del mercat La CNMC es disposa a aprovar l'opa sobre el Sabadell amb compromisos assumibles per al BBVA
- OBRES A L'ESTADI La gespa del nou Camp Nou, a punt
- Comissió d'investigació El Govern central enviarà el CNI a les elèctriques a partir d'aquesta nit per recaptar dades per l'apagada
- Segons l'Idescat Sant Just Desvern torna a ser el municipi amb més renda per càpita, per davant de Matadepera i Tiana
- Perspectives El Govern manté en el 2,6% el creixement del 2025 malgrat la incertesa pels aranzels