baròmetre
CIS: Sis de cada deu espanyols demanen mesures «més exigents» contra la Covid
El 40% no es posarà la vacuna «de forma immediata», segons les dades del baròmetre
zentauroepp55170630 pcr valentina201015114139 /
Sis de cada 10 espanyols volen que s’adoptin mesures «més exigents» en la lluita contra el coronavirus, segons l’últim baròmetre del Centre d’Investigacions Sociològiques (CIS). El nombre de ciutadans a favor d’endurir el control i l’aïllament ha augmentat del 53 al 62,4%. L’enquesta, que s’ha realitzat sobre 2.924 persones, assenyala que les dones (un 63%) les principals partidàries d’aquesta línia severa.
A més, el 86% dels enquestats demana reformes en la Sanitat, després de veure com ha funcionat durant la pandèmia de la Covid-19. Malgrat tot, el 43% no es vacunaria «de manera immediata».
Segons aquest sondeig, elaborat entre els passats dies 1 i 7, un 69,1% creu que la lluita contra la pandèmia s’hauria de realitzar conjuntament entre el Govern i les autonomies. Així mateix, el ministre de Sanitat, Salvador Illa, apareix com el segon membre del Govern més ben valorat per la ciutadania.
D’altra banda, la majoria desconfia de l’ensenyament telemàtic. L’opció preferida són les classes presencials per complet, amb un 38,4% de les respostes; seguida de prop per una barreja de classes presencials i ‘online’ (37,8%).
Preocupa el futur
Si el mes de setembre passat el 93,8% dels enquestats reconeixien que els preocupa «molt» o «bastant» els efectes de la pandèmia, aquesta dada es manté en un 93,4% de la població.
Preguntats per si els preocupen més els efectes d’aquesta crisi sobre la salut o sobre l’economia i l’ocupació, en aquells moments clarament els preocupa més la salut (40,9%) davant els efectes econòmics i laborals (23,4%), tot i que un 34,9% assegura que el preocupen tots dos per igual.
Notícies relacionadesLa crisi econòmica derivada de la pandèmia s’ha col·locat a l’octubre com el primer problema nacional seguit del coronavirus, amb una presència en el 39,6% i el 38,3% dels qüestionaris, amb el que han desplaçat a l’atur a la tercera plaça de la llista.
La crisi econòmica derivada de la pandèmia s’ha col·locat a l’octubre com el primer problema nacional seguit del coronavirus, amb una presència en el 39,6% i el 38,3% dels qüestionaris, amb la qual cosa han desplaçat l’atur a la tercera plaça de la llista.
- ¿Quan és la lluna plena del mes d’abril? El dia de la Lluna rosa
- Espai natural L'impressionant monestir entre cingleres i salts d'aigua que ja es pot visitar
- EUFÒRIA ALS MERCATS Les borses repunten i el petroli cau dels 100 dòlars davant el possible anunci de Trump sobre l’Iran
- Combustibles Preu de la gasolina i del dièsel avui, 1 d’abril a Espanya per la Guerra de l’Iran: lleugera caiguda de la sense plom 95 davant de la lleu pujada del dièsel
- Dubai Dos joves catalans lluiten per mantenir activa la seva agència de viatges a Dubai malgrat la guerra: «No pensàvem tornar a veure reserves tan ràpid»
