contaminació marina
Uns pescadors salven una tortuga atrapada en un plàstic a Menorca | Vídeo
Es tracta d'un exemplar jove que portava un sac al cap i s'havia quedat enganxat en una boia
Uns pescadors que pescaven a la costa sud de Menorca han salvat un exemplar jove de tortuga marina que portava un sac enganxat al cap i l’han tornat al mar minuts més tard. Els fets han tingut lloc aquest dissabte, quan el barco ‘Playa Canutells’ es disposava a recollir les xarxes de pesca, ubicades davant de la costa de Sant Tomàs (Es Migjorn), a uns 90 metres de profunditat.
Amb unes tisores i en menys de dos minuts han aconseguit desenredar el plàstic i tornar la cria de tortuga al mar, en una operació recollida en un vídeo gravat per un dels mariners del vaixell i difós per Efe.
El patró de l’embarcació, Martín Mata Gonyalons, acompanyat del mariner, Miguel Fernández Ureña, han detallat la troballa. «Vam procedir a la retirada de la boia de senyalització de xarxa de pesca i vam veure una tortuga jove amb un sac de plàstic que li envoltava tot el coll. El sac es va quedar enganxat a la boia i per aquesta raó la vam veure, en cas contrari s’hauria submergit i mort a les profunditats», ha explicat Mata.
Notícies relacionadesReconeixen que és la primera ocasió que es troben un exemplar de tortuga atrapat entre plàstics i esperen «pel bé de l’ecosistema» no tornar a repetir l’operació.
132 ous a la platja
La tortuga marina badoca (‘caretta caretta’) és una espècie protegida que habita els mars de les illes i el 19 de juny un exemplar adult va dipositar 132 ous en una platja de Menorca. D’aquests, 92 es van traslladar a una altra platja de l’illa i es van enterrar a la sorra, i 40 han anat fent eclosió en els últims dies fins que aquest dissabte s’ha extret el niu, que estava vigilat dia i nit per voluntaris. La resta es van conservar en incubadores i en van néixer 11 cries.
- Incendi mortal Així és Crans-Montana, l’exclusiva estació alpina sacsejada per la tragèdia de Cap d’Any
- Cap d’Any Unes 115.000 persones reben l’any 2026 a l’avinguda Maria Cristina de Barcelona
- Assentament Suport a Albiol pel desallotjament de Badalona
- Resum de l’any cultural Els millors llibres del 2025
- La fam com a arma de guerra
