Aguado corregeix Ayuso i no hi haurà carnet d'immunitat
El vicepresident assegura que només serà un registre sanitari de les persones que s'han realitzat un test de diagnòstic
La presidenta de la Comunitat de Madrid havia assegurat que seria una cartilla destinada que els que tinguessin anticossos fessin «vida normal»

Després de les crítiques que ha despertat el carnet d’immunitat proposat dimarts per la presidenta de la Comunitat de Madrid, Isabel García Ayuso (del PP), el vicepresident d’aquesta regió, Ignacio Aguado (de Cs), ha corregit aquest dimecres la presidenta a l’assenyalar que la polèmica cartilla Covid-19 no és un passaport d’immunitat perquè les persones amb anticossos puguin «fer vida normal» i entrar en espais amb aforament reduït, com havia explicat Ayuso, sinó un registre sanitari.
«No és cap passaport d’immunitat i no busca generar privilegis, ni beneficis a ningú», ha afirmat Aguado en la roda de premsa posterior a la reunió del Consell de Govern. «L’únic que es busca és tenir informació ordenada, adequada i actualitzada de les persones, que s’han anat realitzant tests, PCR o proves ràpides, amb la data i el resultat, perquè estigui a disposició dels serveis de salut de la Comunitat de Madrid i per a l’ús del ciutadà, si ho considera oportú», ha remarcat.
El també portaveu de l’Executiu ha assenyalat que «pot ser útil» que aquestes dades es puguin abocar a la targeta sanitària virtual que s’ha posat en marxa a la Comunitat de Madrid perquè els serveis sanitaris puguin tenir informació dels pacients madrilenys quant al seu contagi o no per la Covid-19.
Projecte experimental
Es tracta d’«un projecte experimental» amb el qual «pretenem tenir una millor informació de les persones que estan passant la malaltia, l’han passat, si tenen o no tenen anticossos i de quin tipus», ha insistit.
«Totes les altres coses són especulacions. No s’ha valorat per part del Consell fer cap altre pas. El Consell de Govern ha decidit posar en marxa aquest projecte experimental per tenir més informació, més fidedigna, més ordenada i més actualitzada de la realitat epidemiològica del virus a la Comunitat de Madrid», ha ressaltat.
El registre de clients
Notícies relacionadesParal·lelament, Ignacio Aguado ha assegurat que el registre de clients promogut per la Comunitat de Madrid per fer front a la transmissió del coronavirus serà voluntari i només per a l’oci nocturn i els salons de banquets.
«És una proposta que ens fa el mateix sector de l’oci nocturn», que es va oferir, ha assenyalat, a recopilar als seus locals noms, cognoms i telèfons per identificar els seus usuaris, amb l’objectiu d’agilitar la tasca de rastreig, en el cas que hi hagi un rebrot
- Floració dels plàtans Excrements d’au grocs i líquids s’acumulen a Barcelona: ¿quines aus en són responsables?
- Litigi Josep Maria Mainat i Toni Cruz demanden la productora d’’Eufòria’
- La caixa de ressonància El Rock Fest s’allunya aquest any de Can Zam
- Nou setmanes per al 28-M ¿Està Barcelona plena de gent que votarà Colau i no s’atreveix a dir-ho?
- Operació policial Detingut un veí solitari del Berguedà que fabricava explosius casolans a la seva masia
- Primera plana de l’edició impresa La portada d’EL PERIÓDICO del 28 de març del 2023
- Energia El Govern preveu l’aval imminent de Brussel·les per estendre el límit al gas fins a final d’any
- Incidència Un AVE avariat deixa 95 passatgers atrapats dins d’un túnel a l’estació de Sants de Barcelona
- Joc d’atzar milionari La Primitiva avui: resultats i comprovació de números premiats en el sorteig de dilluns, 27 de març del 2023, en directe
- Violència Un intern de Brians 2 agredeix un funcionari amb un bolígraf