ÚLTIM BALANÇ
El nombre de residències investigades pel fiscal puja a 240
Els procediments civils per protegir els més vulnerables arriben als 194
A Catalunya són 43 les diligències penals obertes a aquest tipus de centres

zentauroepp53869807 residencias200624141334 /
Després de setmanes creixent exponencialment, les diligències penals obertes per les fiscalies de tot Espanya per investigar si es va cometre algun tipus de delicte en les residències de gent gran o persones amb discapacitat sembla que comença a estabilitzar-se. Aquesta setmana van arribar a 240, segons les dades ofertes aquest dijous per la Fiscalia General de l’Estat, 16 més que la setmana passada.
Pel que fa als procediments civils preprocessals oberts pels fiscals de tot Espanya per protegir els més vulnerables la xifra se situa en 194. La fiscalia ha informat que una a Osca s’ha transformat en un procediment de jurisdicció voluntària en un jutjat de primera instància.
Als jutjats
A més dels procediments fiscals, que poden acabar en arxivament o transformar-se en una denúncia o querella contra responsables de residències o persones vulnerables, en funció de si s’aprecien indicis de delicte o es descarten, el ministeri públic diu haver tingut aquesta setmana notícia de la incoació de set nous procediments per fets relacionats amb residències de gent gran o centres hospitalaris als jutjats de Miranda d’Ebre, Gavà i Saragossa.
Notícies relacionadesA Catalunya hi ha 43 diligències penals fiscals obertes en relació amb residències, algunes a conseqüència de denúncies de particulars i fins i tot amb les dades de morts ofertes pel registre civil.
De les obertes en les últimes setmanes set ja s’han portat als jutjats per a la seva investigació, tot i que una, relativa a la restricció de visites en una residència, va ser arxivada immediatament pel jutge.
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Apunt La sort va salvar Fermín
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- Per unanimitat Barcelona retira la medalla d'honor al mèrit a Rosa Peral
- Administració pública Un tribunal anul·la l’elecció d’un alt càrrec per mèrits sobrevalorats
- Salut Mental i Joves (II) Josep Matalí, Sant Joan de Déu: "Hem de capacitar-nos per donar un major acompanyament emocional als joves"
- Els premis Barceloní i Barcelonina de l’Any obren les festes de la Mercè
- La festa major de Barcelona Una capital que es reivindica "viva"
- Petons, nervis i la cita més críptica de Julio Camba
- Javier Moll. President de Prensa Ibérica "Representen l’amor per la ciutat"