DADES ACTUALITZADES
Sanitat no registra cap mort per segon dia consecutiu
Fins ara s'han comptabilitzat un total de 27.127 morts, 34 en l'última setmana, i s'han registrat 137 contagis nous
El nombre de defuncions podria canviar demà, atesos els problemes de notificació d'una autonomia
hospital2ok
Aquest dimarts, per segon dia consecutiu, no s’han notificat morts per Covid-19 a Espanya. Segons recull l’últim butlletí del Ministeri de Sanitat, en les últimes 24 hores s’han detectat 137 diagnòstics nous per coronavirus, de manera que el total de contagiats detectats s’eleva a 239.932 des que van començar els registres. Així mateix, el balanç de morts es queda en 27.127 confirmats, dels quals 34 s’han comptabilitzat en l’última setmana. Aquestes xifres, que desprenen un cert aire d’esperança, es presenten sota un avís de cautela.
Segons ha explicat Fernando Simón, director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries (CCAES), hi podrien haver defuncions que no s’han comptabilitzat, ja que «hi ha una comunitat autònoma que ha tingut problemes al notificar els casos». Aquesta mateixa dada, per tant, podria actualitzar-se demà mateix. En termes generals, l’epidemiòleg ha assegurat que s’està treballant per corregir al més aviat possible aquest tipus d’errors, per la qual cosa la pròxima actualització de dades podria reflectir al voltant de 28.000 defuncions durant aquesta pandèmia.
Les autoritats sanitàries, de fet, continuen revisant les xifres amb què es reflecteix l’impacte d’aquesta crisi sanitària. Així es reflecteix en el peu de foto de l’informe que, dia rere dia, avalua l’expansió de la pandèmia a Espanya. En aquest últim butlletí també es registren 6.264 casos diagnosticats en els últims 14 dies, dels quals 2.589 han sortit a la llum en l’última setmana. Entre aquests, s’estima que 955 pacients van començar a mostrar símptomes en les últimes dues setmanes, i 247, en els set dies anteriors. El registre comptabilitza 243 casos que han requerit ingrés hospitalari en l’última setmana, dels quals 11 han sigut ingressats en una unitat de cures intensives. Aquesta xifra, també a la baixa, indica que el risc de mort també disminueix.
Tots aquests indicadors mostren que, almenys ara per ara, l’impacte d’aquest virus continua a la baixa. La incidència acumulada, amb la qual es mesura el percentatge de casos diagnosticats per cada 100.000 habitants, se situa ara en 13,32. I, de moment, no s’ha detectat cap augment significatiu de les xifres que, en el seu conjunt, reflecteixen els diferents impactes de l’epidèmia sobre la salut dels ciutadans.
Detecció de nous casos
Notícies relacionadesEn aquests moments, segons ha recalcat Simón, l’atenció de les autoritats sanitàries se centra en la detecció de nous casos. La revisió de l’historial de xifres continua ajustant-se amb alentiment, però en aquests moments la prioritat «no va d’un cas més o un cas menys».
«Ara mateix estem fent un esforç en la detecció de nous casos sospitosos. Necessitem detectar els nous infectats per tallar les cadenes de transmissió i reaccionar el més ràpid possible davant un nou brot», ha destacat l’epidemiòleg. «De moment, anem bé. Però a mesura que anem aixecant les restriccions hem de valorar amb molt de compte el que està passant», ha afegit.
- Sant Jordi 2026 Sant Jordi i els il·lustradors contra la IA: «S’alimenta de la nostra feina: mal copia, però no crea»
- Sant Jordi 2026 Pat Ubach: "Portava anys dient a les meves filles que han d'aconseguir els seus somnis i jo no ho estava intentant, fins ara"
- FC Barcelona Lamine Yamal no tornarà a jugar amb el Barça aquesta temporada, però salva el Mundial
- Estudi de la UAB Factors personals i acadèmics disparen fins al 40% l’absentisme a la universitat
- Els actes del president Missa i xocolata per a tothom: així ha sigut el Sant Jordi d’Illa al Palau de la Generalitat
