CIUTATS POST COVID-19
València accelera la seva aposta pels vianants i els ciclistes
Arrenquen les obres ja previstes de conversió en zona de vianants de la plaça de l'Ajuntament, però la Covid-19 avançarà altres actuacions
La ciutat continua amb l'ambiciós pla dels carrils bici que va posar en marxa la legislatura passada i que va centrar el debat públic
zentauroepp53313133 valencia obras200504141357 /
«És el final d’un tipus de plaça en què manaven els cotxes i l’inici d’una en què manaran els vianants». Així va celebrar aquest dilluns l’alcalde de València, Joan Ribó, l’inici de les obres de conversió en zona de vianants de la simbòlica plaça de l’Ajuntament de la capital. De moment, un reivindicatiu asfalt polit vermell mostrarà el terreny recuperat fins que un projecte definitiu canviï l’ordenació de la plaça.
Es tracta d’una actuació prevista abans de la crisi del coronavirus, que sí que ha accelerat altres actuacions complementàries, com la de l’ampliació de les voreres a la pròxima plaça de Sant Agustí o la de les primeres superilles de la ciutat, previstes per més endavant i que avançaran la seva implantació.
Una dona passa per l’Anella Ciclista mentre s’última el segon carril bus del carrer Colom /
No són les úniques actuacions previstes a la ciutat per facilitar la mobilitat amb bici i a peu en aquesta fase del desconfinament. Per exemple, la Generalitat ha obert al públic una plataforma de 3,3 quilòmetres corresponent a l’encara no estrenada línia 10 del metro, que combina trams subterranis amb d’altres a la superfície.
El projecte ‘València, ciutat de places’ és l’estrella d’aquesta nova legislatura per al govern que comparteixen Compromís i el PSPV i suposarà la conversió en zona de vianants i reforma d’algunes de les més emblemàtiques de la ciutat, amb la idea de fer grans eixos per als vianants, una ambició que ara es veurà accelerada per la necessitat de comptar amb grans espais perquè camini la ciutadania.
València farà una conversió en zona de vianants tova de la plaça de l’Ajuntament fins al projecte definitiu /
El tancament al trànsit privat de la plaça de l’Ajuntament, i les altres conversions en zona de vianants previstes, suposarà una profunda reorganització del transport públic. Hi ha una nova línia, la C-1, que serà l’única que travessi el centre a tall de llançadora, i al carrer Colom, un dels eixos comercials de la ciutat, s’ha deixat només un carril per al trànsit privat perquè ara hi ha dos carrils bus. Aquest ha sigut el punt mes polèmic d’aquest nou pas cap a una nova mobilitat.
La bici per bandera
Notícies relacionadesLes conversions en zona de vianants donaran continuïtat a l’arriscada i decidida aposta que, després de 24 anys de govern del PP, va fer el govern progressista la legislatura passada. Amb el regidor Giuseppe Grezzi (Compromís) al capdavant i amb l’Anella Ciclista que recorre el centre de la ciutat com a bandera, es va multiplicar la xarxa dels carrils bici i aquests es van convertir en el centre del debat públic.
De fet, les eleccions municipals es van llegir com un referèndum que el govern va guanyar i aquest primer any ja s’han estrenat alguns trams d’una segona anella, a més d’altres per tota la ciutat. I entre els resultats de les urnes, les xifres d’usuaris més que notables i les recomanacions per al desconfinament, el debat s’ha acabat.
-
- Salut pública Els metges avisen de l’expansió de la tinya entre els joves
- INVESTIGACIÓ Un regidor del PP a Esplugues va colar com a despeses del partit factures pròpies
- Una història de superació "L’addicció va agafar les regnes de la meva vida"
- Chery inicia el desembarcament xinès en el motor espanyol
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Hisenda Renda 2021: Sis deduccions de la declaració de l’IRPF 2020 que no s’han d’oblidar
- Vine a escalar i queda't a dormir
- ¿Per què els espanyols som els únics europeus que utilitzem persianes?
- Dubtes tributaris ¿Cal declarar els bizums a Hisenda en la renda 2021-2022?