Les demandes d'ajuda al Banc d'Aliments augmenten un 30% durant la crisi
Les oenagés destaquen la generosa resposta que estan rebent d'empreses, bancs i particulars
Les peticions d’ajuda al Banc d’Aliments augmenten cada setmana, cada vegada més famílies els pregunten com poden accedir a aquests productes que necessiten per a la seva alimentació diària, explica el seu portaveu, Ángel Franco, que estima que la demanda durant la crisi del coronavirus ha augmentat almenys un 30%, tot i que també destaca la generosa resposta que estan rebent d’empreses, bancs i particulars.
Els Bancs d’Aliments es troben en una «situació complexa» davant d’aquest augment de la demanda d’ajuda, principalment a través de les oenagés que la reparteixen, i l’escassetat d’aliments, ja que van haver de suspendre les activitats de recollida directa d’aliments i depenen dels oferiments que estan rebent de la indústria alimentària.
També de campanyes de recaptació, com ‘Cap Llar Sense Aliments’, impulsada per CaixaBank i la Fundació la Caixa, que ha aconseguit reunir un milió d’euros, al qual la fundació n’ha sumat un més d’addicional, i s’ha convertit en la donació més gran a les entitats de repartiment d’aliments durant la crisi del coronavirus.
«Hi ha persones que acudeixen a nosaltres o a organitzacions que reparteixen aliments dient que estan en una situació difícil, tenen fills, estan a l’atur, no poden treballar, no tenen ingressos, què han de fer, això ha multiplicat per quatre el nombre de persones que requereixen aliments», explica Franco.
Calcula que si el 2019, els bancs d’aliments van atendre 1,1 milions de peticions, la xifra es dispararà fins a la registrada el 2014, que va ser d’1,7 milions les persones que van necessitar l’ajuda dels bancs.
Els bancs d’aliments, on la majoria dels 3.000 voluntaris són jubilats o prejubilats, han hagut de suplir aquest dèficit de persones voluntàries per poder continuar funcionant amb estudiants, altres persones solidàries, l’Exèrcit o personal de la Creu Roja, entre altres opcions.

Cues de persones que esperen per recollir aliments gratis que reparteix l’organització Madrina a Madrid, aquest dimarts /
«En l’anterior crisi econòmica, financera i amb destrucció d’ocupació, es va passar de l’ocupació legal a una certa economia submergida, però ara està aturada fins i tot l’economia submergida», reflexiona, en la qual treballen moltes de les persones vulnerables que aquests dia precisen l’ajuda dels bancs d’aliments per sobreviure.
Notícies relacionadesAmb una aportació de tan sols dos euros, els Bancs d’Aliments poden proporcionar els aliments bàsics per a una persona durant un dia sencer i, amb una contribució de 20 euros, una família petita es manté tota una setmana.
En aquests moments, necessiten aprovisionar els aliments més bàsics i productes infantils, com la llet, ja que entre els usuaris hi ha 41.000 lactants, i per mantenir les existències als seus magatzems i augmentar substancialment la compra d’aliments amb aquestes donacions econòmiques.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Presumpta administració deslleial Els Mossos confisquen documents i joies als marmessors de Pere Mir
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Al tancament del mercat La CNMC es disposa a aprovar l'opa sobre el Sabadell amb compromisos assumibles per al BBVA
- OBRES A L'ESTADI La gespa del nou Camp Nou, a punt
- Comissió d'investigació El Govern central enviarà el CNI a les elèctriques a partir d'aquesta nit per recaptar dades per l'apagada
- Segons l'Idescat Sant Just Desvern torna a ser el municipi amb més renda per càpita, per davant de Matadepera i Tiana
- Perspectives El Govern manté en el 2,6% el creixement del 2025 malgrat la incertesa pels aranzels