l'educació i la pandèmia

El Govern permet passar de curs sense tenir en compte el nombre de suspensos

La repetició es considera com una mesura molt excepcional

El Govern permet passar de curs sense tenir en compte el nombre de suspensos
Es llegeix en minuts

Els estudiants de primària, secundària, batxillerat i de formació professional podran promocionar i titular aquest curs, de manera excepcional, sense tenir en compte el nombre d’assignatures suspeses, com confirma una ordre del Ministeri d’Educació i Formació Professional publicada aquest divendres al Butlletí Oficial de l’Estat (BOE).

L’ordre, que recull els acords assolits pel ministeri que dirigeix Isabel Celaá i les comunitats autònomes en la Conferència Sectorial d’Educació del passat 15 d’abril, estableix també que la repetició de curs ha de ser «molt excepcional» per evitar que la pandèmia del coronavirus, que manté anul·lades les classes presencials des del 16 de març, pugui «perjudicar» l’alumnat afectat pel canvi a l’ensenyament a distància.

En aquest sentit, l’ordre firmada per Celaá, que entra en vigor aquest dissabte, permet a les comunitats autònomes competents «flexibilitzar» els criteris d’avaluació, promoció i titulació «sense tenir en compte limitacions que afectin al nombre d’àrees pendents».

La normativa

Et pot interesar

«Els estudiants promocionaran de curs i la repetició es considerarà una mesura de caràcter excepcional, que s’adoptarà en tot cas de manera col·legiada per l’equip docent en funció de l’evolució acadèmica de l’estudiant durant el període previ a la suspensió de l’activitat lectiva presencial», assenyala l’ordre que estableix les directrius per al tercer trimestre del curs actual.

En el document, el Ministeri d’Educació admet que cinc comunitats autònomes (Andalusia, Castella i Lleó, Euskadi, Madrid i Múrcia) han mostrat la «seva disconformitat» amb l’acord. En el cas d’Euskadi, perquè considerava que envaïa les seves competències. En les quatre restants, totes governades pel Partit Popular i Ciutadans, es reclamava a Celaá que fixés un criteri comú a tot Espanya per a la promoció i titulació aquest curs. Algunes d’aquestes comunitats demanaven que el Ministeri precisés el nombre mínim d’assignatures suspeses amb les quals els estudiants podria passar de curs o aconseguir el títol. 

Temes:

Isabel Celaá