BALANÇ DEL CORONAVIRUS
Sanitat aclareix que la xifra de morts no inclou casos per confirmar en residències
Els centres d'ancians són «objectiu prioritari» per als tests ràpids, juntament amb sanitaris i pacients localitzats en atenció primària «amb morbiditats»

zentauroepp52945812 ume residencia200327160739 /
El conseller de Sanitat de la Comunitat de Madrid, Enrique Ruiz Escudero, ha aclarit aquest dimecres que la xifra oficial de morts per Covid-19, que se situa en 5.371 a la Comunitat de Madrid, no inclou els casos pendents de confirmació per Sanitat mortuòria que hi ha hagut a les residències.
En una entrevista a TVE recollida per Europa Press, ha atribuït a aquest fet el desfasament entre les dades relacionades amb les morts a la regió i la xifra oficial de morts per Covid-19. «El que ha faltat és que els morts en residència que encara no estaven confirmats per Sanitat mortuòria no s’hi han incorporat, però s’hi incorporaran», ha assegurat.
Les últimes dades oficials sobre morts en residències són del 3 d’abril, quan se’n comptabilitzaven 3.383 des de l’inici de la crisi sanitària del coronavirus fins al 2 d’abril. D’aquests, 627 van morir en hospitals i la resta a les residències.
Objectius prioritaris
Precisament, segons el protocol que la Comunitat de Madrid ha rebut per part del Ministeri de Sanitat per a l’aplicació dels tests ràpids d’anticossos, les residències són «objectiu prioritari», juntament amb el personal sanitari i pacients localitzats en atenció primària «amb morbiditats», segons ha indicat Ruiz Escudero. «I després, si hi ha prou capacitat per arribar a aquests grups de certa vulnerabilitat, en el pas següent es prova d’arribar a saber com s’ha comportat la pandèmia dins de la nostra població», ha afegit el conseller madrileny.
Respecte d’això, ha destacat que «l’estratègia va en funció principalment del nombre de tests» disponibles, que en tot cas serviran per «complementar» les PCR, que «serà l’opció diagnòstica prioritària». Ruiz Escudero ha reconegut que la xifra de contagis de sanitaris ha sigut «més elevada del que s’esperava» a tot Espanya, ha assenyalat la necessitat que els professionals estiguin protegits per poder atendre els pacients contagiats, i ha afirmat que «cal continuar portant material» de protecció.
20.000 altes hospitalàries
Notícies relacionades«Ja portem des de fa vuit dies un descens mantingut en tres paràmetres importants», ha indicat, per referir-se al nombre de pacients d’urgències pendents d’ingrés, que ha passat de prop de 1.900 a uns 400; al nombre d’altes, que continua sent més gran que el de baixes amb unes 450 de diàries, i, finalment, al nombre de pacients en UCI, que «es manté estable» i «amb llits lliures». A més, ha afirmat que «hi ha una dada que és fonamental», per indicar que des que va començar la crisi hi ha hagut «més de 20.000 altes hospitalàries, una dada per a l’esperança».
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Presumpta administració deslleial Els Mossos confisquen documents i joies als marmessors de Pere Mir
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Al tancament del mercat La CNMC es disposa a aprovar l'opa sobre el Sabadell amb compromisos assumibles per al BBVA
- OBRES A L'ESTADI La gespa del nou Camp Nou, a punt
- Comissió d'investigació El Govern central enviarà el CNI a les elèctriques a partir d'aquesta nit per recaptar dades per l'apagada
- Segons l'Idescat Sant Just Desvern torna a ser el municipi amb més renda per càpita, per davant de Matadepera i Tiana
- Perspectives El Govern manté en el 2,6% el creixement del 2025 malgrat la incertesa pels aranzels