Egipte fumiga les piràmides per lluitar contra el coronavirus
Netejadors amb mascaretes i equips de protecció han higienitzat l'entorn de Kheops, Kefren i Micerí
El complex monumental de les piràmides de Gizeh, una de les meravelles de la humanitat, ha sigut fumigat aquest dimecres com a part dels treballs de desinfecció per lluitar contra l’expansió de la pandèmia del Covid-19 també entre els llocs arqueològics i històrics d’Egipte.
Un grup de sis netejadors amb mascaretes i equips de protecció i fumigació s’han entossudit aquest dimecres en la tasca d’higienitzar l’entorn de les piràmides de Kheops, Kefren i Micerí, una imatge que formarà part de l’àlbum d’estampes que la pandèmia està deixant al món.
«Aprofitem aquesta suspensió per preparar la zona arqueològica quant a manteniment i restauració perquè quan es recuperi el turisme, la zona de les piràmides estigui en la seva màxima esplendor per rebre els visitants», ha dit el director general de la zona arqueològica de les piràmides, Ahraf Mohi.
La fumigació s’ha fet en els accessos a les piràmides, les taquilles, els arcs de seguretat i els camins, que des de fa diversos dies pràcticament no han rebut visites que envolten les tres construccions colossals i l’esfinx després que les autoritats decidissin suspendre els vols i les agències locals veiessin cancel·lacions en massa de turistes.
En els últims dies el desinfectant ha anat impregnant les parets dels temples de Karnak i Abu Simbel, i els complexos hotelers de mig país, per una decisió anunciada el dia 18 pel Govern egipci.
‘Coronavirus avui’
Subscriu-te a la nostra ‘newsletter’ per conèixer tota l’actualitat i informació pràctica sobre el desenvolupament de la pandèmia i les seves repercussions
Les autoritats egípcies han identificat en el turisme, un sector que s’ha anat recuperant aquests dos últims anys i que portava uns 10 milions de persones al país, un dels possibles focus de risc de contagi del virus. Egipte és un dels països africans més afectats per l’epidèmia de coronavirus.
Egipte manté suspesos tots els vols internacionals des del 19 de març i aquest dimarts ha anunciat l’extensió d’aquesta decisió fins al 15 d’abril, mentre les autoritats continuen incrementant les mesures de confinament i limitació de l’activitat en espais públics.
- A Barcelona Un cotxe es precipita a la rambla del Carmel al sortir d’un pàrquing marxa enrere
- La vídua d’Andic demana als fills de l’empresari més diners de l’herència
- MÚSICA Rosalía anuncia un àlbum fet "per primer cop sense por del fracàs"
- Platja El pacífic poble a només 15 minuts de Santa Coloma de Gramenet: espectacular
- Enfrontament institucional El Govern es desmarca del xoc entre la RAE i el Cervantes
- Música Eric Clapton tornarà a Barcelona el maig del 2026 després de més de 20 anys del seu últim concert a la ciutat
- Denúncia social Una vida digna també és salut mental
- Morts en solitud Espanya no exigeix als jubilats acreditar que continuen vius per cobrar la jubilació
- Palmarès ‘La hermanastra fea’, millor pel·lícula al festival de Sitges
- Endarrerir el rellotge ¿Quin dia és el canvi d’hora a Espanya? L’horari d’hivern 2025 és a tocar