L'epidèmia de coronavirus destruirà fins a 25 milions de llocs de treball, segons l'OIT
L'organització alerta que la subocupació augmentarà, ja que la crisi redundarà en salaris més baixos i més hores de feina
zentauroepp52806218 dos ancianos leen los carteles de una oficina de empleo cerr200318173042 /
Uns 25 milions de persones pot ser que perdin els seus llocs de treball a causa del coronavirus, ha advertit aquest dimecres l’Organització Internacional del Treball (OIT).
Segons l’organització, si no hi ha una resposta internacional amb polítiques coordinades pot produir-se una desfeta, però si s’elaboren i s’apliquen de forma consensuada, com va passar durant la crisi financera del 2008, l’impacte sobre l’ocupació «serà significativament més baix», segons una anàlisi publicada aquest dimecres per l’organització.
Les mesures no només han de ser coordinades, sinó prou ràpides i àmplies, i les principals s’han d’enfocar a mantenir l’ocupació a través de subsidis si és necessari, d’alleujament fiscal i financer, i de préstecs i recolzament financer a sectors específics.
Entre 5,3 i 24,7 milions de pèrdues de treballs
En el millor dels escenaris, és a dir que el Covid-19 aconsegueixi ser contingut en un període curt i que les activitats econòmiques puguin reprendre’s als països, es perdran 5,3 milions de llocs de treball, mentre que en el pitjor escenari la destrucció de l’ocupació afectarà 24,7 milions de persones.
Els càlculs dels experts parteixen d’una base de 188 milions de persones aturades a tot el món. L’escenari mitjà calcula una pèrdua de 13 milions de llocs de treball, la meitat dels quals, en països d’ingressos alts. Així, les projeccions varien d’acord a la intensitat que assoleixi la pandèmia en les pròximes setmanes.
Pocs casos
El futur de l’ocupació també dependrà que els països on actualment els casos encara són pocs evitin la propagació del virus dins i fora de les seves fronteres.
Notícies relacionadesEl que no es pot negar és que fins i tot en l’escenari més positiu possible els treballadors en resultaran perjudicats, com ho van ser durant l’última crisi econòmica fa més d’una dècada, quan l’atur va augmentar en 22 milions, recorda l’anàlisi de l’OIT.
En aquestes circumstàncies també la subocupació augmentarà, ja que la crisi redundarà en salaris més baixos i més hores de feina, mentre que les persones que treballen sota el règim d’independents o «autoocupats» patiran igualment pel declivi del consum.
- Més traçat del metro sense nous combois
- Badalona Albiol oblida el desallotjament de l’antic B9 en el missatge de Cap d’Any
- La cultura que ve 15 pel·lícules que marcaran el 2026 a les sales de cine
- Mendicitat digital Morir en directe per un repte d’internet
- Campanades L'enginyeria artesanal del vestit de les campanades de Pedroche: dotze anys d'història i una tiara de mascareta
- Per llepar-se els dits Dotze bons restaurants de Gràcia que no hauries de perdre de vista
- Francisco Esteban Bara: "Hi ha professors universitaris que fa 19 anys que repeteixen la mateixa classe"
- Arrenca una marató per sumar 10.000 donacions de sang en 10 dies
- Catalunya retira l’obligació de portar la mascareta als centres sanitaris
- Una IA obre la via a detectar malalties a través del son
