24 febr 2020

Anar al contingut

El problema del vandalisme

Renfe utilitza un 'cuñao' per ironitzar sobre els grafitis

La companyia denuncia que el 2019 es van netejar 2.700 trens

Óscar Hernández

Renfe utilitza un 'cuñao' per ironitzar sobre els grafitis

No és la primera vegada que ho fa. Renfe torna a recórrer a la ironia per denunciar els grafitis als trens, que afecten el 80% dels que circulen. Ho ha fet de nou a través d’una nota de premsa en què explica una història falsa que va tenir lloc el 3 de gener passat. Renfe explica en el seu comunicat que l’empresa va sol·licitar l’ajuda als Mossos i Protecció Civil per evacuar una persona de l’estació de plaça de Catalunya que feia 14 hores que esperava a l’andana de la terminal sense possibilitat d’agafar el tren que esperava. Així segueix la història inventada:

«Segons testimonis pròxims a l’usuari, al dinar d’Any Nou, en una conversa amb el seu cunyat, van comentar la situació dels grafitis al mobiliari públic i en especial al tren. En vista del desconeixement del seu familiar li va demanar que anés a la plaça de Catalunya a agafar el primer tren que passés sense portar grafitis». La farsa continua que el cunyat es va presentar el dia 3 de gener a les 07.00 hores a l’estació de plaça de Catalunya a rebatre amb fets el que ell considerava un fet puntual. «La realitat és tossuda i no va ser fins a les 21.00 hores quan, amb símptomes evidents d’esgotament, el personal de Renfe va avisar els Mossos i Protecció Civil per evacuar aquest viatger», afirma el comunicat de Renfe. Vaja, que no en va veure cap sense pintar.

A continuació, detalls dels prejudicis de les pintades que recorda la companyia:

-Més de 8 milions d’euros és el que ha costat als ciutadans netejar grafitis el 2019.

-Durant el 2019, s’han netejat 85.000 metres quadrats de 2.700 trens.

-2.700 trens amb un parc d’uns 250 trens significa que han pintat cada tren 10 vegades

-Els grafitis obliguen Renfe a alterar la programació dels recorreguts d’aquests trens per organitzar la retirada de la pintada pels serveis de neteja així com deixar el tren immobilitzat més temps del previst, cosa que comporta una modificació de la logística de distribució dels trens.

Temes: Grafitis Renfe