El problema del vandalisme

Renfe torna utilitzar la ironia per denunicar els grafitis als trens

La companyia va presentar 2.000 denúncies de Rodalies durant el 2018, més de cinc diàries

dyfc4kjuyaewf3w

dyfc4kjuyaewf3w

1
Es llegeix en minuts
El Periódico

El 4 de desembre passat Renfe va enviar un comunicat als mitjans: “A l’inici del servei d’avui, Renfe ha posat en circulació un tren sense grafitis. En el moment d’escriure aquesta nota encara no havia sigut pintat. Si algú el veu no es tracta d’un miratge”. D’aquesta manera utilitzava la ironia per denunciar el creixent nombre de combois víctimes de l’art urbà i xifrar la suma que costa a l’empresa la neteja i els inconvenients que suposen. Aquest dimecres, torna a recórrer a la conya per recordar un greuge que principalment passa a Catalunya, amb un 45% d’incidències d’aquest tipus. En una altra nota, Renfe anuncia que s’ha acabat el “concurs de grafitis del 2018”, amb una "alta participació". En aquesta edició, explica el comunicat, "s’han presentat 4.825 obres, que han utilitzat una superfície de 128.335 m2(equivalent a cinc camps de futbol).

Notícies relacionades

"Finalment, i després de diverses reunions, que s’han allargat fins a altes hores de la madrigada, el guanyador ha sigut Vinilius (@vinilius2019). Es tracta d’un perfil creat a Twitter per conscienciar del mal que ocasionen els actes vandàlics i els grafitis a Rodalies. 

Més de 2.000 denúncies

En la nota, Renfe recorda que es va gastar més de 10 milions d’euros a netejar grafitis realitzats en trens de Rodalies durant el 2018, més 5 milions més a reparar actes vandàlics a l’interior de trens i estacions. Durant aquest any es van presentar més de 2.000 denúncies per aquesta raó, més de cinc diàries de mitjana, i els grafitis van obligar a alterar els recorreguts de trens per organitzar la retirada dels combois pintats per ser netejats.

Temes:

Grafitis Renfe