MODIFICACIONS EN LA MOBILITAT

Satisfacció entre els primers usuaris que no han pagat peatges a l'AP-7

La via ràpida queda lliure de pagament al tram entre Salou i Alacant més de 40 anys després

Els conductors celebren evitar cues i aturades tot i que pugui incrementar el trànsit a la via

video 3590869 / periodico

1
Es llegeix en minuts
El Periódico / ACN

Els primers usuaris que aquest dimecres han trobat les barreres dels peatges aixecades a l’AP-7 i han pogut circular pel tram sud sense pagar aplaudien la decisió. «Ja paguem prou impostos i fa anys que les carreteres haurien de ser gratis», deia l’Antonio, veí de Manresa, des de l’àrea de servei del Baix Ebre, a L’Aldea. «És un fet històric i bastant agradable que imagino que serà un gran pas per a la gent i per a l’economia», afirmava el Javier, de València.

Alguns s’han assabentat al mateix peatge que per primera vegada en dècades l’AP-7 té un tram alliberat, com l’Antonio i la Nuria, que tornaven a Barcelona després de passar el final d’any a Alfara de Carles (Baix Ebre).

L’AP-7 ja és una via lliure de peatges al tram entre Salou (Tarragona) i Alacant, més de 40 anys després. Les barreres s’han aixecat al voltant de les deu de la nit d’aquest dimarts, dues hores abans que la concessió a Aumar (filial d’Abertis) venci la mitjanit. Els treballadors de la concessionària s’encarregaran de desmantellar els peatges en les pròximes setmanes mentre el Ministeri de Foment prepara nous concursos de licitació per al manteniment de la via i l’explotació de les àrees de servei.

Els moviments veïnals que han lluitat per la gratuïtat de la via celebren «el moment històric» accedint a l’autopista abans de l’alliberament i sortint quan les barreres s’han aixecat.

Nou model

Notícies relacionades

Alliberat ja de peatges el tram de l’AP-7 entre Salou i Alacant, el Govern espanyol haurà de definir el model de gestió de les vies que comencen a aixecar barreres. Mentre la Generalitat aposta des de fa mesos per un model d’eurovinyeta, una tarifa plana per utilitzar autopistes i autovies, Espanya no ha fet una proposta clara i, en canvi, el manteniment d’aquestes vies, vençuda la concessió, s’haurà de tornar a licitar, com apunten fonts governamentals.

La Federació Empresarial d’Autotransport de Tarragona (FEAT) recorda que l’Estat recapta cada any 13.000 milions d’euros mitjançant l’impost als hidrocarburs, un finançament que hauria de servir per mantenir tota la xarxa i fer les obres de millora necessàries per garantir-ne la fluïdesa i la seguretat. La plataforma veïnal ‘Prou! AP-7 Gratuïta ja’ com altres moviments del País Valencià, han celebrat l’alliberament de la via, amb accions durant l’aixecament de barreres que han compartit a les xarxes socials.

Temes:

Autopistes