Intervenció a Madrid
Greta Thunberg: l'emergència climàtica no és un problema futur, ja ens impacta
Primera intervenció de l'activista sueca a la Cimera del Canvi Climàtic (COP25) que se celebra a Madrid
L’emergència climàtica no «és un problema futur, és una cosa que ens està afectant ja», va assegurar aquest dilluns la jove activista sueca Greta Thunberg, en la seva primera intervenció en el marc de la Cimera del Canvi Climàtic (COP25) que se celebra a Madrid.
En un debat dedicat als joves i al costat de diversos activistes de diferents zones del món, la jove sueca va dir que «la gent està patint» ja les inclemències climàtiques i, per això, no es pot esperar.
Thunberg, que ha causat un gran enrenou mediàtic en aquesta cimera, va cedir la paraula als joves activistes convidats a l’acte ja que, segons va dir, «les seves històries han de ser escoltadesen un context com aquest «on som objecte de tanta atenció mediàtica».
En un altre moment de la seva intervenció, l’activista es va referir als pobles indígenes que, segons va dir, és «molt important que els escoltem».
Pobles indígenes
Els pobles indígenes «estan patint i són els més afectats per la violència, els que estan més exposats a les conseqüències de la crisi climàtica, ja que han d’estar en equilibri amb la naturalesa».
Et pot interesar«Per aquesta raó hem d’ajudar-los, perquè són molt valuosos pel seu coneixement» de la naturalesa, «una cosa que ens pot ser útil» per lluitar contra el canvi climàtic, va remarcar.
Aquest el primer acte de l’activista sueca en aquesta cimera en la qual avui també participarà en un debat organitzat per l’UNICEF sobre els nens i la joventut i en el qual serà acompanyada per la directora executiva d’aquest organisme, la xilena Michelle Bachelet.
- Cotxe elèctric Galícia i Aragó volen treure a Catalunya la fàbrica de bateries de Martorell
- L’Eurocambra vota la retirada de la immunitat a Puigdemont
- Setge a la malaltia La salut depèn de la bona alimentació de la flora intestinal
- Els indicadors, estables Les ucis baixen dels 500 ingressats a Catalunya per primera vegada en gairebé dos mesos
- TU I JO SOM TRES Benvinguda la nostàlgia, segons Sala Martín
- 70è ANIVERSARI El Rei lloa l’«esperit audaç i emprenedor» de Catalunya en la visita a Seat
- Cotxe elèctric Galícia i Aragó volen treure a Catalunya la fàbrica de bateries de Martorell
- Polèmica declaració L’alcalde socialista de Càceres: les bateries de la fàbrica de Martorell no es nodriran de liti extremeny
- L’Eurocambra vota la retirada de la immunitat a Puigdemont
- reaccions Foment diu que el Govern va fer «el ridícul» quan va plantar Seat