REVOLUCIÓ TARIFÀRIA

La T-Casual, la targeta T-Odi

Usuaris ocasionals del transport públic no veuen amb bons ulls la desaparició de la T-10

zentauroepp51210878 barcelona 4 12 2019 barcelona   amt presenta las nuevas tari191204183047

zentauroepp51210878 barcelona 4 12 2019 barcelona amt presenta las nuevas tari191204183047 / Manu Mitru

2
Es llegeix en minuts
LAURA TOLEDANO ARENAS

Tot i que el bitllet senzill patirà un augment notable al passar de 2,20 a 2,40 euros, la polseguera més gran aixecada per la revolució tarifària en els transports públics de l’àrea de Barcelonaha girat aquest dimecres entorn de la T-10 i a la seva substituta, la T-Casual, que ha desfermat les ires de molts usuaris (sobretot, ocasionals) per dos motius: aquest bo serà unipersonal i ja no es podran fer viatges en grup (aquesta opció queda reservada a la T-Grup) i, a més, el seu preu serà un 11% més elevat que la T-10. En el cas de la zona 1, per exemple, costarà 1,15 euros més (11 cèntims més per viatge), raó per la qual més d’un viatger ja l’odia abans de néixer.

«Em sembla molt malament; ja és car per si mateix per tractar-se d’un servei públic com perquè apugin més el preu», comenta Joan Magriña, un estudiant de 18 anys, amb referència al nou format de la T-10. «Això afectarà molta gent de la ciutat», lamenta.

José Antonio Martínez, de 53 anys, introdueix alguns matisos. «Està bé que promoguin l’ús de la T-Mes i d’altres bitllets baixant el preu, però aquesta iniciativa podrien fer-la mantenint la tarifa de la de 10 viatges. A moltes persones aquest canvi no els convé», argumenta, i assenyala directament aquells que es mouen per la ciutat amb cotxe o bicicleta i que, en algunes ocasions, escullen el transport públic per combatre el trànsit, el clima o altres factors que els impedeixen arribar a la seva destinació.

Notícies relacionades

«Acostumo a anar a peu a tot arreu però quan he d’anar a algun lloc allunyat i no poden portar-me amb cotxe, compro una T-10 que després dono a la meva filla, ja que jo la utilitzo molt de tant en tant i ella més, així s’estalvia comprar-ne una ella. És clar, amb aquest canvi cada un haurà de comprar-se la seva», lamenta Rosa María Arenas García. Davant d’aquest canvi, afirma que es replanteja continuar utilitzant aquesta targeta. «No sé l’objectiu d’aquest canvi, però jo només hi veig desavantatges. No sé jo el futur d’aquesta targeta», finalitza Arenas. Com ella, altres usuaris es plantegen si continuar utilitzant-la o no; en canvi, els fidels a la T-10 afirmen rotundament que continuaran utilitzant-la tot i que no estiguin del tot d’acord amb les modificacions. 

Però no tot són queixes, ja que alguns celebren que es beneficiï aquells que utilitzen assíduament el transport públic amb la baixada de preu de bitllets com la T-Mes (que passarà a anomenar-se T-Usual i costarà 40 euros) i la T-jove (que baixarà de 105 a 80 euros). Sorpresa per la notícia, Clara Arnau, estudiant de 25 anys, s’alegra i defineix de «formidable» aquesta rebaixa .«Ara no la utilitzo, però en un futur començaré a utilitzar la T-Jove i estic contenta amb aquesta disminució del preu», aplaudeix.