Iniciativa BBVA Open Mind
Una trobada a BCN aborda la crisi climàtica com un dels reptes més apressants
L'acte organitzat pel BBVA i EL PERIÓDICO compta amb la presència del filòsof Matthew Liao
Els experts criden a una «altra il·lustració» per afrontar desafiaments que requereixen decisions urgents
La humanitat acaba de sortir d’una «dècada transcendent», que ha plantejat reptes tecnològics que reclamen decisions urgents. Un llibre col·lectiu publicat per la iniciativa BBVA Open Mind recapitula aquests desafiaments i crida a una«altra il·lustració», com a condició necessària per solucionar-los.
EL PERIÓDICO, juntament amb BBVA Open Mind, abordarà el més apressant d’aquests problemes –l’emergència climàtica– aquest dijous a les 18.30 h en un acte a la seu del BBVA a Barcelona.
BBVA Open Mind és una comunitat d’internet impulsada pel BBVA que té l’objectiu de desxifrar els fenòmens que estan configurant el futur. La comunitat compta amb tres-cents autors i va tenir més de cinc milions d’usuaris el 2018.
El llibre‘¿Hacia una nueva ilustración? Una década transcendente?’és l’11è d’una sèrie de textos col·lectius que la iniciativa publica cada any, des del 2008. Aquí, 23 autors recapitulen alguns dels principals canvis esdevinguts l’última dècada, des de la cosmologia fins a l’antropologia, passant per la intel·ligència artificial i la nanotecnologia.
Entre els autors hi ha el físic Martin Rees, l’enginyerAlex ‘Sandy’ Pentland, l’expert en intel·ligència artificial Ramón López de Mántaras i la directora del Centre Nacional d’Investigació sobre l’Evolució Humana (CENIEH) María Martinón-Torres.
Noves bases filosòfiques
Davant els reptes urgents de la humanitat, el text advoca per una «altra il·lustració». És a dir, un ampli diàleg per establir unes noves bases filosòfiques i ètiques per a la societat, que estiguin adaptades al nou entorn cientificotecnològic.
L’acte d’avui compta amb la participació d’un dels autors més heterodoxos de la comunitat BBVA Open Mind. Matthew Liao és filòsof, director del Centre de Bioètica de la Universitat de Nova York i autor de llibres sobre la neurociència de la moralitat o els drets humans.
Notícies relacionadesL’expert constata la lentitud dels governs, les empreses i els individus a reaccionar davant l’emergència climàtica. Per això, Liao proposa reduir l’impacte de la societat en el medi ambient modificant el mateix organisme humà. Les modificacions inclourien reduir l’alçada de les persones, induir-los el rebuig de la carn, dotar-los de visió nocturna i augmentar la seva intel·ligència i empatia amb els fàrmacs.
També abordarà la viabilitat d’aquestes actuacions i els riscos que comporten, com efectes col·laterals, increment de les desigualtats o retard en l’aplicació de mesures més eficaces.
zentauroepp47456847 sociedad michele191113184140 /
- Crida a la calma El director de l’OMS, Tedros Adhanom, insisteix que l’escenari actual amb l’hantavirus «no és cap altra covid-19»
- Una exquisidesa El restaurant de Catalunya on pots menjar un menú amb estrella Michelin per menys de 50 euros
- La Vuelta a Espanya Paula Blasi: així és la ciclista catalana d’Esplugues guanyadora de la Vuelta
- Ciclisme Paula Blasi fa història a l’Angliru i conquista la Vuelta a Espanya
- Vaga de docents Junqueras avisa Illa que si Trapero no dimiteix «haurà de cessar-lo»: «Infiltrar policies en assemblees de mestres no té sentit»
