Sentència ferma
El Perú confirma 20 anys de presó per al guru de la secta que va captar l'alacantina Patricia Aguilar
Félix Manrique va ser condemnat per haver explotat sexualment i laboralment cinc dones. Entre elles, la jove espanyola, que va ser rescatada de la selva amb el seu nadó
La fiscal afirma que Manrique continua buscant víctimes «des de la presó». Encara té pendent un altre procediment en un jutjat d'Elx

patricia2
Patricia Aguilar i la seva família viuen més tranquils des d’avui. La Sala Penal Superior del Perú (equivalent al Tribunal Suprem espanyol) ha confirmat la pena de 20 anys de presó que una jutge havia imposat al guru sectari que va captar la jove il·licitana quan era menor d’edat i la va convèncer per viatjar amb ell al Perú, on la va explotar sexualment i laboralment durant un any i mig, segons ha pogut saber EL PERIÓDICO de fonts jurídiques.
Félix Steven Manrique, a la presó des del juliol del 2018, havia recorregut la sentència que el va condemnar el mes de març passat per un delicte de tràfic de persones contra Patricia i quatre dones peruanes més, a qui va convertir en «dones» del seu harem sectari amb l’objectiu de sotmetre-les als seus desitjos sexuals i utilitzar-les perquè el «sustentessin econòmicament».
Manrique va demanar la seva absolució al·legant que tant Patricia com les altres víctimes, que van ser rescatades el 5 de juliol del 2018 en estat de desnutrició crònica i en condicions lamentables, estaven amb ell per la seva pròpia voluntat.
La Policia peruana va trobar la jove espanyola en una espècie d’estable aïllat a la selva, on cuidava sola de la seva filla nounada i quatre nens més, tots fills del guru i les víctimes. No obstant, l’alt tribunal ha ratificat els arguments de la magistrada que va condemnar Manrique, considerant provat que el guru va convèncer «de tal manera les seves víctimes que van acabar creient en una forma de vida en què ell les manipulava al seu aire, aprofitant-se de l’estat de vulnerabilitat d’elles, fent-les partícips d’una visió poligàmica, aïllant-les de la seva família i exercint control sobre elles».
En una vista oral, celebrada el 19 d’agost, a la qual Manrique va acudir sense advocat, totes les víctimes excepte una es van mostrar disposades a declarar contra ell, com ja ho va fer Patricia després de tornar a Espanya amb la seva família.
Notícies relacionadesUna de les fiscals, que demanava augmentar la condemna fins als 26 anys i 8 mesos de presó, va advertir al tribunal que Manrique no només no havia reconegut els delictes pels quals estava sent jutjat ni se n’havia penedit, sinó que, a més, «hi ha indicis que continua actuant des de la presó». I va explicar que en els últims mesos s’ha detectat activitat en alguns dels comptes i xarxes socials que, segons el sumari, el guru va crear per «caçar» les seves víctimes i adherir-les al seu moviment sectari.
La sentència de la Sala Superior és ferma, per la qual cosa no hi ha ja cap recurs. Manrique estarà 20 anys entre reixes, com a mínim, perquè encara té pendent un altre procediment judicial a Espanya, obert al jutjat d’instrucció 1 d’Elx. La família de Patricia acaba de demanar noves proves al Perú que apunten a nous delictes. Però la noia afrontarà aquest procés amb la calma de qui per fi sent que ella i la seva filla estan sanes i estàlvies.
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Tensió als Estats Units Els EUA surten al carrer de forma multitudinària en protesta per Trump
- Tempesta judicial i política La caiguda de Cerdán impulsa en el PSOE avançar les generals
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Xifres d’Interior Rècord d’identificacions policials a Catalunya: 1,2 milions el 2024
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»
- L’hora més crítica Sánchez acudirà dimecres a la sessió de control al Congrés per respondre per l’escàndol de Santos Cerdán