CIMERA PER LA QUALITAT DE L'AIRE
Catalunya accelera les mesures anticontaminació després de la denúncia de la Comissió Europea
Es dona 18 mesos de termini per complir al peu de la lletra els límits de pol·lució europeus

Barcelona contaminada. /
La Generalitat, l’Ajuntament de Barcelona, l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) i la Diputació de Barcelona s’han conjurat aquest dilluns per aconseguir complir abans del gener del 2021 al peu de la lletra els límits europeus de contaminació d’òxid de nitrogen, que en l’actualitat depassen dues de les 30 estacions de monitoratge.
Ho ha anunciat el conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, Damià Calvet, després de presidir una cimera per la qualitat de l’aire convocada d’urgència després de la denúncia de la Comissió Europea davant del tribunal europeu per la contaminació en ciutats espanyoles, com Barcelona i Madrid, davant de la qual ha parlat d’accelerar les mesures previstes en l’actual full de ruta.
Al costat del vicepresident de l’AMB, Antoni Poveda; la tinenta d’alcalde de l’Ajuntament de Barcelona Janet Sanz, i el diputat d’Espais Naturals de la Diputació de Barcelona, Cesco Gomar, el conseller ha dit que objectiu no és treballar per a una sentència, sinó per "donar resposta als veïns i veïnes que pateixen una falta de la qualitat de l’aire".
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Una nutricionista sobre la dieta que cal seguir si tens el còlon irritable: "No has de menjar res que t’inflami"
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Xifres d’Interior Rècord d’identificacions policials a Catalunya: 1,2 milions el 2024
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»