Notificació de seguretat

Alerta per noves fissures a les ales dels Airbus A380 més antics

L'Agència Europea de Seguretat Aèria ha recomanat inspeccionar 25 aparells dels 234 existents d'aquest model

abertran24953938 economia   airbus el a380 de emirates aterrizando 160531122921

abertran24953938 economia airbus el a380 de emirates aterrizando 160531122921

1
Es llegeix en minuts
El Periódico / AFP

L’Agència Europea de Seguretat Aèria (EASA) recomana inspeccionar les ales dels 25 Airbus A380 més antics a causa del risc d’esquerdes, sense obligar-los que es quedin a terra, segons un comunicat.

En aquesta "proposta de directiva d’aeronavegabilitat", l’EASA indica que s’han notificat "casos d’esquerdes" a les ales de l’A380. L’agència no aposta per deixar les aeronaus a terra, tot i que indica que aquest problema, si no es "detecta i corregeix", probablement "reduiria la integritat estructural de les ales".

El diari 'Les Echos', que va revelar dimarts aquesta nota publicada el 5 de juliol, i va explicar que l’agència amb seu a Alemanya va recomanar una inspecció en 25 dels 234 A380 que hi ha en circulació, aquells majors de 15 anys. Aquest mateix mitjà concreta que 10 de les aeronaus sónd’Air France, noud’Emirates  i sis de Lufthansa, així com l’únic A380 deHifly, l’arrendatari portuguès que va comprar un dels primers avions de Singapore Airlines

El fabricant de l’aeronau va respondre explicant que "les directives d’aeronavegabilitat són estàndards en l’aviació i demostren el correcte funcionament del procés regulatori". "L’aviació és un dels sectors més regulats i la seguretat és la màxima prioritat en l’aviació", va dir en un correu electrònic a AFP.

No és la primera vegada

Aquesta no és la primera vegada que Airbus s’enfronta a un problema d’aquesta naturalesa a la seva aeronau de gran mida, que va anunciar el febrer passat el final de la producció.

Notícies relacionades

El 2012, l’EASA va sol·licitar la inspecció de tots els avionsva sol·licitar la inspecció de tots els avion en servei a tot el món després del descobriment de microesquerdes a les ales d’alguns.

Airbus va anunciar al febrer el final de la producció de l’A380, al final de la carrera per falta de demanats i que deixarà d’entregar-se el 2021.