A LA MEDITERRÀNIA
L''Open Arms' torna als rescats: "Abans presos que cómpices"
El fundador de l'oenagé reprèn l'activitat prohibida després de la imatge de l'home i la seva filla morts a la frontera dels EUA
zentauroepp48720887 open arms190627092519 /
El barco de l’oenagé espanyola Proactiva Open Arms reprendrà els rescats d’immigrants al Mediterrani central malgrat la política de ports tancats d’Itàlia, va informar a Twitter el seu fundador, Òscar Camps.
"Aquesta foto m’ha dolgut més que la d’Aylan (el nen sirià). 6 mesos bloquejats. No aguantem més. Llevem àncores i ens en anem. Abans presos que còmplices. #NiUnaMas", va tuitejar Camps, al costat de la foto del pare i la seva filla ofegats al Río Bravo, a la frontera entre els Estats Units i Mèxic.
Esta foto me ha dolido más que la de Aylan. 6 meses bloqueados. No aguantamos más. Levamos anclas y nos vamos.
— Oscar Camps (@campsoscar) 26 de junio de 2019
Antes presos que cómplices. #NiUnaMas pic.twitter.com/b2z365FhDg
El barco de l’organització humanitària era al port de Nàpols (sud d’Itàlia) per mostrar el seu interior als ciutadans i explicar les seves tasques i ara s’implicarà en els rescats i seran l’única nau en aigües del Mediterrani central.
Les autoritats espanyoles van impedir a l’‘Open Arms’ participar en rescats al Mediterrani, i després de cent dies bloquejat al port de Barcelona van permetre que salpés l’abril passat per portar ajuda humanitària a l’Egeu però sense participar en salvaments.
Investigació italiana
D’altra banda, la Justícia italiana, en concret la Fiscalia de Ragusa (sud), manté oberta una investigació contra dos membres de l’oenagé espanyola Open Arms: la cap de missió, Anabel Montes, i el capità, Marc Reig, acusats d’afavorir la immigració il·legal amb els seus rescats davant les costes de Líbia.
El maig passat el jutge d’instrucció de Catània, Carmelo Zuccaro, va arxivar una altra causa en la qual estaven acusats de formar part d’una associació criminal per afavorir la immigració il·legal.
Notícies relacionadesEl vicepresident del Govern i ministre de l’Interior italià, Matteo Salvini, manté tancats els seus ports a les embarcacions de les oenagés que salven vides al mar.
Una prohibició blindada per un decret que estableix multes a qui la trenqui i que avui ha sigut violada per la nau de l’oenagé alemanya Sea Watch, que va entrar sense permís en aigües de l’illa italiana de Lampedusa amb 42 immigrants a bord salvats davant de Líbia i està davant la costa custodiada per agents policials.
- SECTOR IMMOBILIARI Fons i promotores preparen la venda de més de 30.000 vivendes de lloguer a Espanya per 5.000 milions d’euros
- València Antonio Tejero, ingressat en estat greu en un hospital de València
- Assetjament escolar Els Mossos investiguen el suïcidi d’un menor a Lleida que va denunciar ‘bullying’
- Fons i promotores preparen la venda de més de 30.000 habitatges de lloguer
- Inditex intercanvia terrenys amb Alcampo per fer la nova seu a Sant Adrià
- Nou matinal RTVE llança ‘El segon cafè’, el nou matinal de La 2Cat amb Cristina Villanueva al capdavant
- Declaració conjunta Sánchez arriba a un acord amb Alemanya per avançar en l'oficialitat del català a la UE després de l'ultimàtum de Junts
- Fotografia La brillantor del cometa Lemmon corona el Pedraforca, la muntanya més màgica a Catalunya
- Relació en fase crítica Montero crida a «intensificar el diàleg» amb Junts després de la seva amenaça sense al·ludir a una reunió de Sánchez amb Puigdemont
- Okupació Un propietari recupera la seva vivenda a la platja en una distracció dels ocupes
