DRAMA EN UN VIATGE SOLIDARI
La professora morta a Costa d'Ivori serà repatriada aquest dimarts
El primer grup de 24 voluntàries i 3 adults arribarà dimarts al migdia a Espanya
De les 10 joves ferides en l'accident d'autocar, només una continua en observació
zentauroepp48767098 teresa cardona subdirectora de eso del canig ha fallecido 190623193413
El cos de la professora espanyola morta el 22 de juny en un accident de minibús a professora espanyola morta Costa d’Ivori, Teresa Cardona, serà repatriat aquest dimarts a Espanya, segons ha informat el Ministeri d’Assumptes Exteriors.
Aquest dilluns a la nit sortirà el primer grup de 24 voluntàries i tres adults des d’Abidjan i arribaran a Espanya dimarts al migdia. Queden pendents tres noies que no tenen permís dels metges per viatjar. S’espera que dues puguin viatjar dimarts i l’última serà donada d’alta, en principi, divendres.
La repatriació de Teresa Cardona
"M’acaben d’informar que és molt probable que el cos arribi demà (dimarts) al matí a l’aeroport (d’Abidjan) i que surti a la tarda en un vol d’Air France", ha dit Manuel Lago, l’encarregat de comunicació de l’Opus Dei a Costa d’Ivori.
En aquest mateix vol també viatjaran el germà de la difunta i una directora de l’obra de l’Opus Dei a Barcelona, que es van desplaçar fins a Abidjan –juntament amb dues directores de l’escola en la qual treballava Cardona– al cap de poc temps d’assabentar-se de la tragèdia.
Viatge solidari
Cardona, de 42 anys i subdirectora de secundària de l’escola femenina Canigó de Barcelona, vinculada a l’Opus Dei, era la responsable d’un viatge de "promoció social" a la capital administrativa ivoriana de Yamoussoukro, en el qual participaven 24 joves estudiants, a més de dues monitores.
El succés es va produir quan un dels dos microbusos en els quals es traslladava l’expedició va bolcar quan cobria la ruta des d’Abidjan, la capital econòmica del país, de tornada a Yamoussoukro.
Teresa Cardona, a baix amb jersei rosa.
Només una jove està en observació
De les deu joves que van resultar ferides, tres continuen a la Clínica Farah a Abidjan; tot i que, segons Lago, només una continua "sota observació", mentre que les altres dues estan "tècnicament donades d’alta", tot i que continuen retingudes per qüestions administratives.
"L’ambaixada (d’Espanya a Costa d’Ivori) està treballant perquè el grup més nombrós surti com més aviat millor", ha afegit aquest enginyer naval, que fa 39 anys que viu en aquest país de l’Àfrica Occidental.
"L’ambaixada s’està portant molt bé amb nosaltres, però no pots demanar-li de sobte a una companyia aèria en plena època de vacances 25 places lliures", ha explicat Lago, qui ha recalcat que, malgrat tot, "les joves estan bé i la seva moral s’ha restablert".
El grup coordinat per Cardona està format per vuit estudiants universitàries i 19 de segon de batxillerat de l’Escola Canigó de Barcelona i residents al Col·legi Major Bonaigua.
Notícies relacionadesEs dirigien a Yamoussoukro per ajudar a pintar un pavelló en un centre escolar amb el qual col·labora l’escola, així com per participar en cursos d’idiomes.
Aquest era el segon any en què les estudiants espanyoles ajudaven en aquest centre de Costa d’Ivori, com a fruit d’un conveni de cooperació amb països en vies de desenvolupament.
- SECTOR IMMOBILIARI Fons i promotores preparen la venda de més de 30.000 vivendes de lloguer a Espanya per 5.000 milions d’euros
- Assetjament escolar Els Mossos investiguen el suïcidi d’un menor a Lleida que va denunciar ‘bullying’
- València Antonio Tejero, ingressat en estat greu en un hospital de València
- Necrològica Mor als 86 anys Lluís Permanyer, periodista i cronista de Barcelona
- Previsió meteorològica La borrasca Benjamín activa avisos vermells per vent al litoral cantàbric i anticipa ratxes de fins a 100 km/h a Catalunya
- Successos Ordre d'allunyament i llibertat vigilada per als menors del Berguedà acusats d'agressió sexual
- Violència masclista Les acusacions mantenen la petició de presó permanent revisable per a l'acusat d'assassinar la parella a Campdevànol
- Tribunal Constitucional El fiscal s’oposa que el TC aixequi de forma cautelar l’ordre de detenció de Puigdemont
- 40è aniversari El 23-F per a mil·lennistes: ¿Com va ser el cop d’Estat de Tejero?
- Acte amb economistes Junqueras veu «molt lluny» l’acord sobre finançament i reclama a la societat civil que també pressioni
