Ruptures
Més separacions i divorcis en el primer trimestre del 2019
L'Aragó, les Canàries i la Comunitat Valenciana encapçalen les comunitats amb més nombre de demandes de dissolucions

zentauroepp43484893 barcelona 25 05 2018 ciutat de la justicia fotografia albert180920083708 /
El nombre de demandes de dissolucions matrimonials, separacions i divorcises va incrementar un 1,2% en el primer trimestre del 2019 respecte al mateix període de l’any passat, segons les dades recollides pelServei d’Estadística del Consell General del Poder Judicial (CGPJ) i publicades aquest dimecres, 12 de juny.
Tal com assenyala aquest organisme, tant les separacions –consensuades i no consensuades– com els divorcis –contenciosos o de mutu acord– han experimentat un augment en comparació als tres primers mesos del 2018.
En concret, les 900 demandes de separació consensuada representen un increment del 4,2% respecte a les presentades en el primer trimestre del 2018. Així mateix, les 461 demandes de separació no consensuada suposen un 8,7% més que l’any passat.
Respecte a les demandes de divorci consensuades, se’n van presentar 16.423, la qual cosa suposa un augment de l’1,2% respecte a l’any anterior, mentre que les no consensuades es van incrementar un 0,6%, a l’haver-se’n presentat 11.668. Per una altra banda, el nombre de demandes de nul·litat van ser 34, fet que representa el 17,1% menys de les presentades en el primer trimestre del 2018.
Tal com informa el CGPJ, si es posen en relació les demandes de dissolució matrimonial del total del trimestre amb la població a 1 de gener del 2019, el nombre més elevat de demandes de dissolució per cada 10.000 habitants es va donar a l’Aragó, les Canàries i la Comunitat Valenciana, amb una taxa del 6,9; seguit d’Astúries (6,8); Catalunya (6,6); Andalusia (6,5); i Illes Balears, Cantàbria i Múrcia (6,4). Tots aquests territoris superen la mitjana nacional de 6,3, mentre que les taxes més baixes es van donar a Castella i Lleó (4,9), País Basc (5,3) i Extremadura (5,7).
Ruptures de parelles estables a Catalunya
Per primera vegada, l’estadística judicial recull dades de ruptures de parelles estables a Catalunya, constituïdes i inscrites a l’empara de la legislació civil pròpia d’aquesta comunitat autònoma. En el primer trimestre del 2019 es van registrar a Catalunya 21 demandes de ruptura consensuada i 12 no consensuada de parelles estables, davant les 26 i 9 de registrades, respectivament, en el primer trimestre del 2018.
Respecte als procediments de modificació de mesures en processos de separació i divorci i de guàrdia, custòdia i aliments de fills no matrimonials, totes –tant matrimonials com no matrimonials– van mostrar increments respecte al primer trimestre del 2018.
Notícies relacionadesLes demandes de modificació de mesures consensuades presentades van ser 3.335, la qual cosa suposa un increment del 17,2%; i les demandes de modificació de mesures no consensuades van ser 9.440, la qual cosa representa un 8,1% més respecte al mateix trimestre del 2018.
I les modificacions de mesures de guarda, custòdia i aliments de fills no matrimonials, tant consensuades (5.285) com no consensuades (7.545), van experimentar augments interanuals del 5,7% i 7%, respectivament.
- Recomanacions «Dinar de 10»: els elogis al millor restaurant de Cornellà de Llobregat, segons Tripadvisor
- «UNA NIT PERFECTA» Flick, l’amo de les finals, despulla el Madrid (capítol III)
- Creu de Sant Jordi 2019 Mor Montserrat Úbeda, referent de la catalanitat i ànima d’Ona Llibres
- La Feria de Abril torna a ser gratis
- La caixa de ressonància ¿Un concert pot competir amb un Barça-Madrid?
- Tall elèctric massiu ¿Quines zones de Catalunya s'han vist afectades per l'apagada de llum?
- Talls de llum a tota Espanya Sánchez es desplaça al centre de control de Red Eléctrica per conèixer els detalls de l'apagada
- A les 14 hores Illa convoca un comitè de crisi a la Generalitat davant l'apagada elèctrica
- Xarxa elèctrica ¿Què és el zero energètic, la principal hipòtesi de l'apagada generalitzada?
- Fotografia del moment Illa i Collboni, afectats per l'apagada elèctrica durant la visita a unes obres a L'Hospitalet