A l'Hospital de Sant Camil
Deu afectats per un brot de sarna a l'hospital de Sant Pere de Ribes
Els afectats són un pacient i nou treballadors, segons Salut
zentauroepp6452848 sant camil190212121757 /
Deu persones –un pacient i nou treballadors– han resultat afectades per un brot de sarna a l’Hospital de Sant Camil de Sant Pere de Ribes(el Garraf, Barcelona).
Segons ha informat el departament de Salut, el brot es va detectar el 30 de gener i el Servei de Vigilància Epidemiològica de Catalunya ja ha adoptat les mesures profilàctiques i els tractaments preventius en totes les persones que han estat exposades a un possible contagi.
La sarna o escabiosi és una parasitosi de la pell causada per l’àcar'sarcoptes scabiei'i es manifesta amb una erupció que produeix picor intensa ocasionada pels àcars femelles adults que excaven túnels a la capa superficial de la pell. La picor assoleix la màxima intensitat durant la nit, el període d’incubació és d’entre dos i sis setmanes.
Malaltia parasitària
Segons ha ressaltat Salut, aquesta malaltia parasitària és a tot el món i afecta persones de totes les races i classes socials. Institucions com ara residències d’avis, centres sociosanitaris, centres de persones disminuïdes i l’entorn familiar són els àmbits on s’originen de forma més freqüent els brots de sarna, ja que són col·lectius que per les seves característiques tenen més contacte entre els seus integrants.
La sarna és una infecció parasitària cutània, altament contagiosa i de fàcil curació, però està carregada d’una simbologia que la vincula a la misèria i la brutícia. La transmissió es produeix a partir d’un contacte pròxim i prolongat amb la pell d’un altre afectat. També es transmet al tocar roba de vestir, tovalloles o roba de llit que recentment s’hagin contaminat per l’àcar.
Tot i així, els brots de sarna són relativament freqüents. Al novembre, una vintena de treballadors i una vintena d’interns de la residència d’ancians pública de Sant Llorenç Savall (el Vallès Occidental) també es van veure afectats per un brot de sarna d’origen desconegut. El gener del 2018 hi va haver fins a set brots a tot Catalunya.
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- Catalunya aprova una nova llei per erradicar l’LGTBI-fòbia
- Platja El pacífic poble a només 15 minuts de Santa Coloma de Gramenet: espectacular
- Segona vida (25) / LUIS MILLA "Hisenda em va fer una inspecció quan me’n vaig anar del Barça al Madrid"
- L’H, centenari com a ciutat | els veïns "És una qüestió de resistència"
- Salut mental ¿Atendre el teu fill o deixar-lo plorar? Rafa Guerrero, psicoterapeuta, aclareix els dubtes: «És una aberració...»
- IRTA-CRESA Macrooperació policial al laboratori investigat per pesta porcina: 40 agents i 12 hores previstes de registre
- Zona euro El BCE manté els tipus en el 2% davant el control de la inflació i la millora de l’economia
- A Sant Adrià Trobat un cadàver al mar a prop del Fòrum de Barcelona
- Despesa en recepta mèdica Paracetamol i omeprazol, els medicaments més consumits el 2024: 110 milions d’envasos venuts
