sanitat pública
"No em toqueu els pebrots": el director mèdic d'un hospital madrileny s'enfronta a 20 cessats per díscols
Agustín Utrilla prescindeix tots els membres de la Comissió de Docència
Van expressar el seu rebuig a la decisió de l'alt càrrec de nomenar vocal a una amiga seva
hospitalramoncajal
El director mèdic de l’Hospital Ramón i Cajal de Madrid, Agustín Utrilla, s’ha enfrontat a 20 metges membres de la Comissió de Docència del centre cessats per mostrar el seu desacord per un possible cas de nepotisme en aquest centre públic.
En concret, la pugna va començar el mes de juny passat, quan Utrilla va col·locar una amiga seva i companya de servei en la vocalia de Direcció, que havia quedat vacant. La Comissió va qualificar d’inadequat el nomenament, i va argumentar el seu dictamen assenyalant que l’aspirant no tenia experiència ni formava part de la direcció. No obstant, el retret no va agradar al director mèdic. Tot i que al final va imposar el seu criteri, va començar una lluita que va acabar amb el cessament dels 20 membres d’aquest òrgan i amb la modificació dels criteris del procés de selecció.
En l’última reunió de la Comissió, els vocals acabats de cessar van demanar comptes a Utrilla, però aquest els va despatxar amb crits furiosos, segons informa la Cadena Ser després d’aconseguir l’acta de la reunió. "El director mèdic respon que: 'ha vingut a la comissió de docència per informar i no per debatre', mostrant-se molt alterat i, aixecant-se de forma brusca, se’n va de la reunió, acompanyat de la subdirectora de serveis centrals afirmant literalment 'no em toqueu els pebrots’ en dues ocasions", explica.
Notícies relacionadesA més d’aquest moviment, Utrilla també s’ha desfet de Jesús Corres, el cap d’estudis del centre, que comptava amb el suport de tota la comissió. Com que el lloc és de lliure designació, en aquest cas no hi hauria cap problema per fer aquest moviment.
La decisió sobre la comissió, no obstant, és més problemàtica i no té precedents en la sanitat espanyola, perquè aquest òrgan hospitalari està regulat pel Butlletí Oficial de l’Estat. La seva funció és supervisar i avaluar la feina dels metges residents i està constituïda per vint membres elegits democràticament: els vocals tutors (160) elegeixen els seus representants i els vocals residents (580) els seus, a més d’un representant de la direcció de l’hospital i un altre de la conselleria de Sanitat. Després del canvi, la nova comissió serà designada per una junta tècnica assistencial, un òrgan que segons aquest mitjà no té potestat per fer-ho i que el director mèdic controla.
