AQUEST MIGDIA
Tres morts i un desaparegut en el naufragi d'un pesquer a Fisterra
Al barco viatjaven 10 persones, sis de les quals han sigut rescatades per barcos de la zona

undefined46313209 graf9943 portonovo 19 12 2018 vista del barco pesquero g181219203212 /
Tres persones han mort i una altra està desapareguda després d’haver naufragat un barco pesquer gallec aquest migdia davant del cap de Fisterra. La resta de les 10 persones de la tripulació han aconseguit posar-se fora de perill a les barques salvavides.
El pesquer 'Sin Querer 2' ha enviat una alerta de radiobalisa quan es trobava a 4,5 milles nàutiques del cap de Fisterra, cap a les 13.49 hores, que ha activat els serveis de Salvament Marítim.
Salvament Marítim ha mobilitzat l’helicòpter Helimer 401, que ha aconseguit recuperar un cos, i el barco Salvamar Regulus, que ha localitzat dos homes més morts. Així mateix, s’ha donat avís als pesquers que navegaven per la zona per si podien col·laborar en el rescat de les barques.
Una d’aquestes embarcacions ha rescatat quatre supervivents i els ha portat a Muros, mentre una altra ha localitzat i ha portat dos tripulants més cap a Fisterra.
Pesquero Sin Querer 2 hundido a 4,5 millas de Cabo Fisterra. Movilizados Helimer 401, Salvamar Régulus y pesqueros en zona (Hermanos da Silva y Miera da Costa) que rescatan 6 personas (2+4) de 2 balsas. Helimer recupera un cadáver y Salvamar otros 2. Se busca 1 tripulante más. pic.twitter.com/XKqWUxxGay
— SALVAMENTO MARÍTIMO (@salvamentogob) 19 de diciembre de 2018
Equips de Salvament Marítim han recuperat tres cadàvers i continua la recerca d’un quart desaparegut. MeteoGalicia tenia activada una alerta per ones d’entre 4 i 5 metres a la zona.
Notícies relacionadesEl ‘Sin Querer 2" és una embarcació del cèrcol que anteriorment s’havia dit ‘Playa de Portonovo’, fins que va ser adquirit per una família de Cambados; així ho informa el ‘Faro de Vigo’.
Aquest és l’accident marítim més greu des que el 2014 es va enfonsar el ‘bateiro’ de cap de Cruz (Boiro), 'Paquito Dos', en les proximitats del cap de Corrubedo, i van morir tres persones.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Presumpta administració deslleial Els Mossos confisquen documents i joies als marmessors de Pere Mir
- MOBILITAT Controls a les carreteres gironines pel pont de l’1 de maig
- ENERGIA La presidenta de Red Eléctrica apunta a les elèctriques per l’apagada i descarta dimitir perquè a la seva xarxa «res va fallar»
- Nova instrucció als registres El Govern central aprova una instrucció per fer efectiva la prohibició dels ventres de lloguer
- Successos Un piròman provoca nou incendis en mitja hora a Cambrils i deixa danys en comerços i restaurants
- Conseqüències de l’apagada El Govern té un pla b amb reserves de gasoil per si hi ha una altra apagada