CONFLICTE LABORAL

Les autoescoles imploren al Govern que compleixi amb els examinadors

El sector demana a l'Executiu que pagui el complement salarial promès per evitar una nova vaga

La DGT estudia implantar un mínim d'hores teòriques presencials per poder obtenir el carnet de conduir

zentauroepp39440639 madrid 25 07 2017 protesta examinadores de tr fico en la sed181105183828

zentauroepp39440639 madrid 25 07 2017 protesta examinadores de tr fico en la sed181105183828 / JUAN MANUEL PRATS

2
Es llegeix en minuts
El Periódico

El president de la Confederació Nacional d’Autoescoles (CNAE), José Miguel Báez, ha citat aquest dissabte el Govern a complir els compromisos en matèria de millores salarials adquirits amb els examinadors de trànsit per evitar la nova convocatòria de vaga feta per aquest col·lectiu. El mes de maig passat, tots els grups parlamentaris del Congrés van recolzar per unanimitat una esmena al projecte de Pressupostos Generals de l’Estat perquè aquest col·lectiu rebés un complement salarial de 250 euros al mes aquest any després de la vaga que van protagonitzar l’any passat.

Després dels cinc mesos de vaga dela 2017,l’Associació d’Examinadors de Trànsit (Asextra) ha tornat a convocar una aturada al sector davant delretard en el cobrament d’aquest complement, una situació “incomprensible”, segons el parer de Báez, que ha situat l’Executiu a adoptar de manera urgent els tràmits oportuns per solucionar-ho. En concret, Asextra va registrar ahir en la Delegació del Govern a Andalusia un preavís de convocatòria de vaga del col·lectiu examinador: les aturades serien a jornada completa i estarien compreses entre el 10 i el 21 de desembre, els dos dies inclosos.

 Evitar la deixadesa

“La voluntat social de Govern no pot frenar-se i portar a la ruïna a un sector que encara està patint les conseqüències de la vaga de l’any passat, per això li apressem que no caigui en una deixadesa que impedeixi la posada en marxa d’un acord del Congrés”, ha afegit. Segons el president de la CNAE, la vaga de l’any passat “vafer molt de mal” al gremi i hi ha determinats territoris on encara no s’han recuperat de les seves conseqüències, cosa que genera en alguns casos esperes de fins a dos mesos per examinar-se, ja que, en el conjunt d’Espanya, serien necessari comptar amb 230 examinadors més

Báez ha fet aquestes afirmacions durant la seva participació, juntament amb el director general de Trànsit, Pere Navarro, en la 48a Convenció Internacional d’Autoescoles, en què s’ha presentat un estudi sobre la formació presencial teoricopràctica obligatòria per a l’obtenció del permís de conduir a Espanya. L’informe revela que a prop del 90% dels conductors espanyols considera que aquesta formació presencial en l’autoescoles ha de ser obligatòria per obtenir el permís de conduir, una mesura ja implantada al 83% dels països europeus. En aquest sentit, Navarro, que va anunciar recentment que el Govern legislaria per implantar un nombre mínim de classes presencials, ha assenyalat que la notícia no és tant que ara s’adopti aquesta mesura sinó el fet que fins ara no es fes.

Error de sempre 

Notícies relacionades

A més, ha incidit que el carnet de conduir es pot obtenir sense cap hora presencial, “un error que es ve arrossegant” i una “assignatura pendent” pel que ara s’obre una oportunitat “per posar de relleu la formació i les autoescoles”. Per al director general de Trànsit, aquesta mesura forma part d’una aposta per la seguretat viària que en el conjunt d’Europa es vincula a la necessitat de comptar amb una mobilitat “segura, connectada i neta” que s’ha d’obrir camí a través les ordenances municipals dels diferents ajuntaments.

A les normatives municipals s’han d’afegir, ha apuntat, el disseny de mobilitat per part d’empreses i de polígons industrials ja que, en aquest àmbit, les companyies i les ciutats es juguen també “una part de la seva competitivitat futura”.