Interior posa en marxa una campanya en 3D contra la violència masclista
Es busca que l'espectador se senti subjecte actiu i es posi a la pell de les víctimes, gràcies a la tecnologia 360º
La intenció del Govern és que la societat "no miri cap a un altre costat" i denunciï les agressions de què tingui constància
"El que veiem al nostre voltant de vegades no ens agrada i tendim a desviar la mirada, però la violència masclista ha causat gairebé 1.000 assassinats i ens exigeix mirar de cara aquesta realitat insuportable per eliminar-la". Amb aquesta màxima, el ministre de l’Interior, Fernando Grande-Marlaska, ha presentat aquest dimarts la nova campanya del Govern contra la violència masclista, cinc dies abans del dia internacional contra aquesta xacra. La novetat de la campanya és que els vídeos estan gravats en tecnologia 360º, amb la intenció que l’espectador se sent part de les escenes violentes que es projecten amb un missatge final: "No miris cap a un altre costat".
Es tracta de tres espots que reflecteixen tres tipus d’agressions: la física, que perceben uns veïns a través d’una finestra oberta. L’assetjament entre joves, que exerceix un noi que vol controlar el mòbil de la seva parella i per aconseguir la seva clau arriba fins i tot a fer-li mal al braç. "Per vestir-te com una puta, et dic jo el que t’has de posar", li etziba. I la psicològica, que exerceix un home que desprestigia i insulta la seva dona en un bar: "Ets ‘gilipolles', és que no n’aprens, cada cosa que et dic, la cagues, no vals per a res", li diu.
La intenció del Govern és interpel·lar la societat perquè reaccioni, que no silenciï el maltractament i denunciï les agressions de les quals tingui constància. "És fonamental que entenguem que la violència masclista és un problema de tota la societat, i que és important que tots ens impliquem en el seu final", ha destacat el ministre.
La realitat virtual
Notícies relacionadesPer potenciar aquest missatge, s’ha recorregut a la realitat virtual, que permet a l’espectador sentir-se com un "subjecte actiu i posar-se a la pell de les víctimes" o dels que són testimonis dels abusos, segons han assenyalat els creadors de la campanya. Aquesta tecnologia ja es va fer servir en espots de la Direcció General de Trànsit i va tenir una difusió massiva, de més 5 milions d’espectadors.
Els usuaris que no disposin d’ulleres o dispositius 3D, la poden visualitzar igualment en un format normal, a través de les xarxes socials i el canal de Youtube del Ministeri de l’Interior.
- El laberint català Així estan les enquestes de les eleccions a Catalunya
- Procés a Tailàndia La pena de mort s’allunya del cas Daniel Sancho
- Terratrèmol hores abans de l’inici de la campanya catalana Sánchez anul·la la seva agenda i es planteja renunciar després de la investigació a la seva dona
- BCN expandirà el bus a demanda durant els pròxims tres anys
- A tot Espanya Sanitat no pot cobrir 473 destinacions per a MIR
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Hisenda ¿Què és l’IRPF i quins són els trams de la renda el 2021?
- El laberint català Així estan les enquestes de les eleccions a Catalunya
- ‘Fairy ballroom’ Música, fantasia, dansa i burlesque
- LA FESTA DE LES LLETRES Gener i Castillo, els més venuts de Sant Jordi (per ara)