Rànquing

El Portal de l'Àngel, a Barcelona, de nou és el carrer comercial amb el lloguer més alt d'Espanya

El segueix el madrileny Preciados, i tots dos se situen entre els 20 més cars d'Europa

Aglomeració al Portal de l’Àngel, aquest dissabte a la tarda, en plena jornada de compres nadalenques.

Aglomeració al Portal de l’Àngel, aquest dissabte a la tarda, en plena jornada de compres nadalenques. / MARTÍ FRADERA

1
Es llegeix en minuts
El Periódico

El carrer comercial amb els preus de lloguer més alts a Espanya continua sent, un any més, el barceloní Portal de l’Àngel, seguit del madrileny Preciados, situant-se totes dues en el top 20 europeu, segons l’informe internacional Main Streets Across the World de la consultora immobiliària Cushman & Wakefield.

L’esmentat informe, que analitza els preus de 445 mercats a 65 països, revela que el carrer barceloní es consolida per novè any consecutiu com el carrer més car d’Espanya i se situa en la posició 18 d’Europa i en la 67 a nivell mundial. El carrer barceloní manté una renda 'prime' de 3.360 euros per metre quadrat a l’any.

A Espanya, la segona posició del rànquing de l’informe de Cushman & Wakefield l’ocupa el madrileny Preciados, amb una renda 'prime' de 3.240 euros per metre quadrat a l’any, que representa un augment del 2% respecte als preus de l’any passat. A escala europea, Preciados se situa en la posició 20 i en el rànquing mundial, en la posició 71.

La més cara del món, a Hong Kong

A nivell mundial, el carrer més car és, per primera vegada, Causeway Bay de Hong Kong, amb un preu màxim de lloguer de 24.606 euros per metre quadrat a l’any, seguit per la Cinquena Avinguda de Nova York (20.733 euros). El podi el completa el carrer New Bond Street de Londres, amb un preu mitjà de 16.071 euros.

Notícies relacionades

Segons l’opinió del director de l’Agència Retail a Espanya de Cushman & Wakefield, Robert Travers, la clau en el segment 'retail' és la flexibilitat. En aquest sentit, ha apuntat que "retailers' i propietaris han de ser capaços d’innovar de forma ràpida i fluida en espais i formats específics".

"Es crearà una bretxa molt gran entre els que s’adaptin a aquest entorn canviant i els que no", ha afirmat Travers, que, respecte a la situació que està vivint el sector, ha assegurat que "mai ha existit un moment més emocionant per estar en el segment 'retail' a Espanya".