Anar al contingut

Informe

Google va eliminar més de 3.000 milions d'enllaços el 2017 perquè infringien els drets d'autor

La multinacional va rebutjar més 10 milions d'anuncis, segons un estudi

Europa Press

Google va eliminar més de 3.000 milions d'enllaços el 2017 perquè infringien els drets d'autor

ADNAN ABIDI

Google va eliminar el 2017 més de 3.000 milions d’enllaços per infraccions de drets d’autor, segons l’informe sobre la lluita contra la pirateria del 2018 ('How Google fights piracy') que recull els programes, les polítiques i les tecnologies que utilitza la companyia per combatre aquesta pràctica a internet.

L’estudi, que s’ha fet públic aquest dimecres 7 de novembre, indica, així mateix, que l’any passat Google va rebutjar més 10 milions d’anuncis per ser sospitosos d’haver infringit drets d’autor o per incloure enllaços a llocs infractors.

D’altra banda, l’informe sobre pirateria d’aquest any 2018 conclou que YouTube ha abonat més de 3.000 milions dòlars als titulars de drets que han monetitzat l’ús dels seus continguts a través de Content ID, la seva eina de gestió de drets.

En aquest sentit, Google ha invertit més de 100 milions de dòlars en la creació de Content ID, incloent-hi la contractació de personal i l’adquisició de recursos informàtics.

Així mateix, l’estudi apunta que YouTube va abonar en el sector de la música més de 1.800 milions de dòlars entre l’octubre del 2017 i el setembre del 2018 en concepte d’ingressos publicitaris.

Lluita per la pirateria

Segons ha explicat la multinacional nord-americana, en els propers anys les seves inversions per combatre la pirateria es guiaran per una sèrie de principis que passen, en primer lloc, per "crear alternatives millors i més legítimes".

Google ha argumentat que "la pirateria sorgeix de vegades quan resulta difícil per als consumidors l’accés a continguts legítims". "Amb el desenvolupament de productes que simplifiquen als usuaris l’accés a aquests continguts legítims, com Google Play MusicYouTube i Google ajuden a incrementar els ingressos per als sectors creatius, a més d’oferir als consumidors més capacitat d’elecció," ha assenyalat.

Segons el parer de la companyia nord-americana, l’àmplia majoria de llocs dedicats a les pirateria a internet realitzen aquestes accions per lucrar-se, per això "una forma per combatre’ls és eliminant-ne els subministraments". D’aquesta forma, Google ha assenyalat que penalitza les persones i empreses que infringeixen els drets d’autor i no poden utilitzar els seus sistemes de publicitat i monetització.

D’altra banda, Google ha posat de manifest el seu compromís per detectar i rebutjar les acusacions d’infraccions falses, "com els intents per retirar continguts per motius polítics o de la competència".

Temes: Google