PROMOCIÓ DE LES VTC

L'Ajuntament de Madrid desconfia del servei gratis d'Uber i Cabify

El consistori creu que l'oferta té com a «únic propòsit» captar viatgers «mitjançant pràctiques de competència deslleial»

El govern municipal demana a la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència que aclareixi la legalitat de la mesura

cabify

cabify

2
Es llegeix en minuts
Europa Press

L’Ajuntament de Madrid ha demanat a laComissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC) que aclareixi si éslegal l’oferta deserveis gratuïts que aquest dimecres ofereixen les empreses i conductors de vehicles de lloguer amb conductor (VTC), agrupades a Unauto VTC, juntament ambUberiCabify.

En un escrit dirigit a la Direcció de Competència, el consistori de la capital assenyala que l’oferta realitzada per les VTC a fi de donar a conèixer els seus serveis podria “vulnerar determinats articles de la Llei 3/1991 de Competència Deslleial i als drets dels consumidors”.

L’ajuntament diu que vulneraria aquesta llei si “com semblaria ser el cas”, l’oferta estigués “per sota dels costos de realització dels serveis i es realitzessin amb l’únic propòsit de procedir a la captació de viatgers mitjançant pràctiques de competència deslleial, com a conducta contrària a la bona fe o als bons costums que, per mitjans il·legítims, persegueixi desviar clientela d’un agent del mercat”.

Per això, el consistori ha sol·licitat al ‘superregulador’ que determini si l’oferta de servei gratuït de les VTC aquest dimecres “no cobreix els costos del servei que està oferint”, per entendre que és assumpte de competència d’aquesta comissió.

Llicència i autorització

Al document, que s’ha dirigit des de l’Àrea de Govern de Medi Ambient i Mobilitat, l’Ajuntament aclareix que fa aquesta petició tenint en compte que és l’Administració local “competent en la gestió del servei del taxi”, que proposa anualment la tarifa que s’aplicarà.

En aquest sentit, recorda que la llicència d’autotaxi i l’autorització VTC presenten lesmateixes característiques,perquè són un transport públic, és a dir, una activitat de transport subjecta a autorització administrativa prèvia, a canvi de preu o un transport discrecional de viatgers, no subjecte a itinerari, calendari ni horari prefixat.

Notícies relacionades

Així mateix, destaca que es realitza en vehicles de tipus turisme, que és una activitat privada d’interès públic i que “té una transcendència especial per a la col·lectivitat que afecta les necessitats de mobilitat dels usuaris, els seus drets com a consumidors, la seguretat, l’ordre públic i la protecció del medi ambient i entorn urbà”.

El consistori entén que les dues activitats “són part d’una mateixa realitat econòmica” perquè es “dirigeixen a usuaris que demanden serveis de transport de viatgers en turisme d’un punt a un altre de la ciutat, denominats serveis porta a porta, és a dir, viatges amb origen o destinació sol·licitada per l’usuari”.