Fa un any del 20-S, la jornada que va començar el xoc de trens, i altres notícies que has de saber avui, en un minut

zentauroepp40208708 barcelona   20 09 2017       pol tica      jordi sanchez lev180919190214

zentauroepp40208708 barcelona 20 09 2017 pol tica jordi sanchez lev180919190214 / JORDI COTRINA

1
Es llegeix en minuts
El Periódico

Les cinc notícies que has de saber avui per estar informat:

1/  Avui fa un any del 20-S: El dia del primer xoc de trens. El 20 de setembre del 2017, l’operació policial a la conselleria d’Economia va ser el tret de sortida del xoc de l’1-O i va posar la primera pedra de la persecució judicial als Jordis. 


2/ Sánchez retirarà un tribut per abaixar la llum fins al 4%. A més, el Govern crearà un bo de calefacció per a llars pobres.


3/ Recordant Pasqual Maragall. Fa 11 anys el carismàtic dirigent va anunciar que patia alzheimer. Un any després va crear la Fundació Maragall per lluitar contra la malaltia. Avui, 40 amics recorden a 'Records' 40 anècdotes inoblidables de l’expresident.


Notícies relacionades

4/ Barcelona aprova el 30% de vivenda assequible en les noves promocions. Colau completa amb dos regidors no adscrits el recolzament d’ERC i el PSC en l’aprovació provisional de la comissió d’urbanisme


5/ Moure’s per Barcelona en bici és més ràpid que en bus. Un estudi del BACC, finançat per l’Ajuntament de Barcelona, revela que els autobusos avancen a 11,33 quilòmetres per hora en hora punta mentre que els ciclistes circulen a gairebé 12 quilòmetres per hora.