Mare i filla
Rescatades dues cordoveses segrestades per una curandera a Cuba
Les víctimes van viatjar fins a l'illa creient que podrien solucionar un problema de salut
La investigació continua oberta perquè pot ser que la dona hagi enganyat més persones

zentauroepp2816391 a cuban yhabo santeria priest of the yoruba religion cros180920081205 /
Una dona i la seva filla, naturals Palma del Río (Còrdova), han sigut trobades a Cuba, on una curandera les tenia segrestades, segons han denunciat els seus familiars, que creuen que hi pot haver més víctimes d’enganysamb rituals "sanatoris" a Espanya.
Fonts pròximes a la investigació, duta a terme entre la Guàrdia Civil i Policia Nacional a Espanya i agents de Puerto del Rosario (Cuba), han informat a Efe que "tot i que la curandera ha sigut detinguda, la investigació continua oberta perquè pot ser que hagi enganyat més persones fent-los creure que les curaria amb rituals a canvi de diners".
La curandera va contactar amb la dona a Fuerteventura, amb l’excusa d’ajudar-la a buscar un allotjament a l’illa, en què treballava de caixera en un supermercat.
A poc a poc es va anar guanyant la seva confiança i li va fer creure que a través d’uns rituals i pregàries podria ajudar-la a solucionar els seus problemes de salut.
Ja són a Espanya
El 5 de setembre passat, la dona, de 43 anys, i la seva filla, de 6, van volar a Cuba, on estaven incomunicades, cosa que va alarmar els familiars, que van interposar una denúncia a Espanya i va començar la investigació policial de forma paral·lela i coordinada.
Un dels germans de la dona, Pablo Linares, ha explicat a Efe que l’11 de setembre van viatjar ells a Cuba, acompanyats per investigadors privats que estaven recolzant la recerca, i aquell mateix dia la dona i la seva filla van ser rescatades i ja són a Espanya.
Notícies relacionades"La meva germana i la meva neboda han estat manipulades per un clan familiar, molt comú a Cuba, que els prometia solucionar problemes de salut amb rituals de santeria", ha declarat Linares.
"Afortunadament", totes dues estan "bé de salut, tot i que la meva germana està molt prima". Per això, Linares ha demanat, també a través del seu compte personal de Facebook, "respecte a la tranquil·litat" de totes dues.
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Infraestructura 45 anys esperant el pont del Baricentro
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- Un professor del Conservatori del Liceu, acusat d’agressió sexual
- Relacions entre socis ERC admet que els escàndols del PSOE «compliquen» la negociació sobre el finançament
- Multes La DGT aclareix les multes que et poden posar per conduir amb xancletes
- Sentència del TSJC Condemnen la Sagrada Família per acomiadar una treballadora l’endemà de deixar d’estar blindada per tenir un fill
- Previsió de finalitzar el 2030 La Generalitat i l’Hospitalet donen llum verda a un projecte de 144 milions per soterrar el tram final de la Granvia
- Patrimoni artístic El patronat del MNAC al·legarà «incapacitat tècnica» per traslladar les pintures de Sixena