Increment continuat
El Japó torna a batre el seu rècord de centenaris
El 90% de les 70.000 persones de 100 anys o més són dones

La japonesa Misao Okawa, el 5 de març, celebrant el seu 117è aniversari a Osaka. /
El nombre de persones centenàries al Japó ha assolit fins al setembre un màxim històric de 69.785 persones, un 88,1% dones, ha revelat aquest divendres el Govern, que atribueix el rècord als avenços mèdics i a un augment de la conscienciació sobre la salut.
La xifra ha augmentat en 2.014 persones i és gairebé set vegades més alta que fa dues dècades, segons l’informe elaborat pel Ministeri japonès de Sanitat, Treball i Benestar amb motiu de la celebració del Dia del Respecte a la Gent Gran, dia festiu nacional que es commemora el tercer dilluns de setembre.
Del total de les persones que han assolit o superen la barrera dels 100 anys al país asiàtic un 88,1% són dones (61.454) i la resta, 8.331 homes, entre els quals,l’ex primer ministre Yasuhiro Nakasone, que va complir la centena al maig.
El volum de centenaris s’ha incrementat de manera contínua des del 1971 i Sanitat preveu que la tendència continuï, principalment pels avenços en tractaments mèdics i per la conscienciació sobre la cura de la salut, segons es reflecteix a l’informe.
Es preveu que la població centenària del Japó superi les 100.000 en cinc anys i els 170.000 en una dècada, segons estimacions de l’Institut Nacional de Recerca de Població i Seguretat Social.
La més vella, 115 anys
Kane Tanaka és actualment, amb 115 anys i 258 dies, la dona més longeva del Japó i, segons el registre del Gerontology Research Group (GRG), la més gran del món.
Tanaka, natural de la ciutat de Fukuoka (sud-oest), on viu actualment en una residència, va néixer el 2 de gener del 1903, el mateix any que els germans Wright (Ohio, Estats Units) van realitzar el que es considera el primer vol d’un avió de motor de la història.
Notícies relacionadesL’home més longeu del país és, d’altra banda, Masazo Nonaka, un resident d’Ashono (nord) de 113 anys i 54 dies.
Nonaka va néixer el 25 de juliol del 1905 a la localitat de l’illa de Hokkaido, on viu en un hostal amb aigües termals de més de 100 anys que solia regentar, i aquest abril va ser reconegut amb el premi Guinness a l’home més longeu del món després de la mort als 113 anys de Francisco Núñez Olivera, d’Extremadura (Espanya).
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- ACTUALITAT BLAUGRANA El Barça planeja un homenatge a Messi per inaugurar el Camp Nou acabat
- EL FINANÇAMENT Montero proposa «federalitzar la gestió tributària» per a totes les comunitats «per igual» i no només per a Catalunya
- Cop al narcotràfic La Policia desmantella a Amposta el laboratori clandestí més gran d’èxtasi d’Espanya
- Recurs de dos sindicats Un jutjat de Barcelona avala la convocatòria d'Interior que va permetre nomenar Sallent com a major dels Mossos
- Educació superior Notes de tall 2025 a Catalunya: Medicina a la Universitat de Barcelona torna a encapçalar el rànquing, amb un 12,850