TEMPORAL

La gota freda deixarà fortes pluges al sud de Tarragona, València i les Balears

En algunes zones es preveu que caiguin fins a 40 litres per metre quadrat en una hora

zentauroepp39600564 barcelona 08 08 2017 barcelona dia tormentoso sobre la ciuda170831090552

zentauroepp39600564 barcelona 08 08 2017 barcelona dia tormentoso sobre la ciuda170831090552 / RICARD CUGAT

1
Es llegeix en minuts
Efe / Madrid

La gota freda, que durant els últims dies ha afectat nombroses zones del país amb forts aiguats, s’accentua aquest dilluns en punts de laComunitat Valenciana i de les Illes Balears on es preveuen pluges que acumularan fins a 40 litres per metre quadrat en una hora.

Al llarg de les pròximes hores les precipitacions més intenses es produiran en punts del litoral de les províncies d’Alacant, Castelló, València i de totes les Illes Balears, segons informa l’Agència de Meteorologia (Aemet), que hi ha activat l’avís taronja (risc important) per pluges de 40 litres en una hora.

A les províncies de Terol (Aragó), Conca (Castella-La Mancha) i Tarragona (Catalunya) hi ha alerta groga (risc) per precipitacions que oscil·laran entre 15 i 20 litres per metre quadrat en una hora.

Cap al sud-oest

A partir de demà, la gota freda o DANA (depressió aïllada en nivells alts), se situarà al sud-oest peninsular i la probabilitat més elevada de precipitacions es localitzarà al sud-oest, centre i extrem sud-est peninsulars, àrea de l’Estret, golf de Cadis i centre peninsular.

Notícies relacionades

Dimecres i dijous, el més probable és que les pluges i tempestes avancin de nou cap a l’interior peninsular, dirigint-se cap a l’est o sud-est de la península, per sortir, possiblement divendres, cap a al Mediterrani molt debilitades.

De cara al cap de setmana que ve, dies 15 i 16, tot i que la tendència és anar cap a una meteorologia menys inestable en general, és probable que continuïn les precipitacions a la península, i seran menys probables cap al sud-oest.