29 MENORS
Onada de pasteres a l'estret de Gibraltar
Salvament Marítim rescata 172 immigrants de quatre embarcacions
undefined44954903 graf8786 algeciras 08 09 2018 el barco de salvamento mar180909141402 /
Salvament Marítim ha rescatat aquest diumenge a l’estret de Gibraltar 172 immigrants, 29 menors d’edat, que navegaven a bord de tres pasteres i d’una embarcació de joguina amb rems, en què anaven vuit de menors.
Després d’un rescat durant la matinada, Salvament Marítim ha fet aquest matí unes altres tres actuacions en aigües de l’Estret. En una, l’embarcació ‘Salvamar Arcturu’s ha assistit una embarcació de joguina amb rems en què viatjaven vuit de menors i que va ser albirada per un helicòpter de Frontex.
En una altra actuació, l’embarcació ‘Luz de Mar’ va ser alertada per la patrullera ‘Río Guadiana’ de la Guàrdia Civil i va auxiliar una pastera en què navegaven 33 homes i una dona magribins, que han sigut rescatats per l’embarcació de Salvament Marítim.
Fonts del dispositiu de salvament han explicat que una dels menors, d’origen magribí, ha sigut traslladada a un hospital amb símptomes d’hipotèrmia.
L’embarcació de salvament ‘Guardamar Concepción’ Arenal va localitzar entorn de les 02.00 hores d’aquesta matinada, a prop de la costa de Barbate (Cadis), una primera embarcació de fusta amb 77 persones a bord, totes d’origen magribí. Els 60 adults i 17 menors que anaven en aquesta embarcació van ser transbordats al barco ‘Luz de Mar’, a excepció d’una de menor, a la qual la Guardamar ‘Concepción Arenal’ va traslladar Barbate perquè fos atesa per símptomes d’hipotèrmia.
Posteriorment, entorn de les 08.50 hores, el ‘Luz de Mar’ ha localitzat una segona pastera, una embarcació pneumàtica amb 53 persones a bord. Hi navegaven 29 homes, 20 dones i quatre menors d’origen subsaharià, que han sigut rescatats per aquesta mateixa embarcació
- Guia i consells On es concentra més el pol·len de plàtan d’ombra a Barcelona i com protegir-te en plena temporada d’al·lèrgies
- Augment de la temperatura Catalunya registra el mes d’abril més calorós des que hi ha registres
- LA REFLEXIÓ DEL TÈCNIC Flick compara el Barça: «Tenim el mateix nivell que el PSG i el Bayern, cent per cent»
- 1 de maig El PSC, ERC i els Comuns situen la pujada de salaris i la vivenda com la prioritat per als treballadors
- Societat Li cau una multa de 19.000 € per treballar unes hores sent jubilat: el cas que ho canvia tot
