Detingut per una falsa amenaça de bomba en un vol Palma-Estocolm
L'home, de nacionalitat sueca, va ser arrestat aquest divendres a Alcúdia per la Guàrdia Civil

Gerhard Lueck CEO of ViennaFlight sits in the cockpit of an Airbus A320 flight simulator in Vienna on March 26 2015 REUTERS Leonhard Foeger /
La Guàrdia Civil ha detingut aquest divendres a Alcúdia un home de nacionalitat sueca per una falsa amenaça de bombaen un avió que s’enlairava des de l’aeroport de Palma cap a Estocolm. Segons ha informat aquest diumenge la Guàrdia Civil, els fets van tenir lloc dijous al matí, després d’adonar-se d’un anunci remès per internet sobre l’existència d’una bomba en una aerolínia. A partir d’aquell moment, els investigadors de la Guàrdia Civil van identificar un terminal que hauria sigut utilitzat pel detingut per a la confecció del missatge, escrit en llengua anglesa.
Es tractava d’un ordinador d’ús exclusiu per a clients d’un hotel ubicat a Alcúdia, en què es trobava allotjat el detingut. El sospitós “va avisar” per internet que l’explosiu era en un vol concret que viatjava a Estocolm el 24 d’agost.
La Guàrdia Civil ha concretat que el detingut, de nacionalitat sueca, figurava entre el passatge del mateix avió, juntament amb altres passatgers que s’allotjaven també al mateix hotel. A través d’un estudi de perfils entre els passatgers assenyalats i, posteriorment, comparant empremtes digitals va permetre a la Guàrdia Civil identificar l’autor i procedir-ne a la detenció hores abans que el vol s’enlairés.
Notícies relacionadesAl seu torn, la Guàrdia Civil ha assenyalat que un dels determinants per a la detenció, previs a l’estudi dels perfils, va ser que el sospitós, en data anterior al missatge difós, va sol·licitar al turoperador el canvi d’hotel, petició que va ser rebutjada.
L’home ha sigut posat a disposició judicial d’Inca aquest dissabte, jutjat que des del primer moment ha treballat en la resolució del cas. L’avió es va enlairar des de l’aeroport de Palma en l’hora prevista del dia 24 sense cap incidència.
- La futura gran plaça davant l’edifici Estel contraria els veïns
- Selectivitat La nova selectivitat s’estrena a Catalunya amb un descens de notes i aprovats
- Les filles de Totón Comella impulsen el llegat familiar
- Accés a la universitat ¿On es poden veure les notes de selectivitat 2025 a Catalunya a partir d’aquest dimecres? Consulta aquest cercador
- Un problema a l’alça Catalunya imposarà multes als pacients que agredeixin sanitaris
- Aquests són altres factors que augmenten el risc de patir càncer de pell
- Crisi en el PSOE Sánchez es mostra decidit a presentar-se a les generals el 2027 i celebra la constitucionalitat de l’amnistia
- Cimera a la Haia Trump amenaça Espanya amb una guerra comercial: «És terrible el que ha fet. Haurà de pagar el doble»
- Plataformes digitals La justícia avala les primeres sancions a Glovo per donar feina a 3.500 falsos autònoms a Barcelona
- TRIBUNALS El Suprem confirma que no amnistia Puigdemont i obre la via perquè recorri al TC