ONADA D'IMMIGRACIÓ
Uns immigrants desembarquen a corre-cuita en una platja de Tarifa plena de banyistes
Rescatats un miler d'immigrants a l'estret a bord d'unes 50 pasteres, aquest divendres
Salvament Marítim ha rescatat el matí d’aquest dissabte a l’estret de Gibraltar240 immigrants d’origen magribí i subsaharià, entre ells un nadó, quan intentaven arribar a les costes espanyoles a bord de 12 pasteres. Durant la jornada d’ahir, un miler d’immigrants van ser rescatats a l’estret a bord d’unes 50 pasteres.
L’onada de pasteres que han arribat a les costes espanyoles en les últimes setmanes ha provocat el rescat de milers d’immigrants que viatjaven en desenes d’embarcacions, principalment cap al litoral andalús. En alguns casos, els serveis de rescat no poden atendre tantes pasteres i algunes aconsegueixen arribar a la costa abans de ser rescatades davant de la sorpresa dels banyistes, que observen la fugida a peu dels immigrants a través de la platja. En un vídeo que s’ha fet viral a les xarxes socials, s’aprecia l’arribada d’una pastera a la platja de Caños de Meca, a Cadis, on un grup d’immigrants, format majoritàriament per menors, desembarca a corre-cuita.
Notícies relacionadesEls rescats, coordinats pel Centre de Coordinació de Salvament (CCS) Marítim de Tarifa (Cadis), han començat a les 4.48 hores i hi han participat tres embarcacions de Salvament Marítim i un barco de la Guàrdia Civil, segons han informat Efe fonts de Salvament Marítim.
La Salvamar Gadir ha rescatat a un total de 129 immigrants magribins, entre ells una dona, que navegaven a bord de dues pasteres. La Salvamar Arcturus, d’altra banda ha rescatat 83 immigrants d’origen subsaharià, entre ells dotze dones i un nadó, que anaven en vuit pasteres. Finalment, la Salvamar Atria s’ha fet càrrec d’altres 12 de subsaharians, entre ells dues dones, que navegaven en una pastera. A més, també un vaixell de la Guàrdia Civil ha rescatat d’una pastera 16 immigrants magribins, tots homes i majors d’edat.
- Alerta Fernando Simón demana preparar-se per al pitjor: "Cada vegada seran més freqüents"
- 1.617 dies de suspensió de funcions Sanció de quatre anys sense sou ni feina al policia de Badalona que va robar sobres de pernil de 25 euros en un Mercadona
- El 30 de maig Jordi Vilà obre un restaurant en un hotel de luxe de la Costa Brava
- Alimentació El nutricionista Pablo Ojeda desvela la fórmula per acabar amb la inflor abdominal: "Importa més del que creus"
- Gestió hídrica a Catalunya Els embassaments catalans arriben al 80%: sense aigua regenerada ni dessalinitzada haurien estat buits un any i mig
- CATÀSTROFE Mazón truca a les associacions de víctimes de la dana set mesos després
- Projecte Stolpersteine Joan Riba no va anar a la División Azul: una llamborda daurada a Barcelona reconeix una víctima dels nazis
- Apunts polítics de la setmana Oposició i triperia
- Vols aprimar-te? Així influeixen les begudes vegetals davant dels lactis
- Obro fil La tècnica russa per desestabilitzar Espanya amb la dana, al descobert