Assassinat tràgic
Gabriel Cruz: el jutge aixeca el secret de sumari
A partir d'aquest dimecres totes les parts tindran accés a les diligències restringides sobre l'assessinat del petit
lainz42494611 gabriel cruz funral180313171931
El Jutjat d’Instrucció número 5 d’Almeria ha decretatl’aixecament total del secret del sumari de la causa seguida per la mort del menor Gabriel Cruz, de manera que a partir d’aquest dimecres totes les parts tindran accés a les diligències restringides des de l’inici del procediment.
Així ho ha indicat el Tribunal Superior de Justícia d’Andalusia (TSJA) en un comunicat en el qual s’ha detallat que la interlocutòria per la qual s’aixeca el secret sumarial s’ha notificat a les parts a través de mitjans telemàtics, si bé aquestes hauran d’acudir a la seu judicial per accedir al contingut de les actuacions.
S’ha de recordar que les parts ja van avançar l’aixecament del secret sumarial, almenys de manera parcial, dilluns passat després que el magistrat Rafael Soriano els cités per prendre de nou declaració a l’autora confessa del crim Ana Julia Quezada, que es va negar a contestar les preguntes del jutge per recomanació de la seva defensa fins que es coneguessin les interlocutòries.
Informes de l’autòpsia
Entre les diligències practicades, hi ha els informes pericials en relació amb l’autòpsia, les escoltes policials, els informes toxicològics i altres proves encaminades a aclarir el crim pel qual l’única acusada està investigada per assassinat, detenció il·legal i un delicte contra la integritat moral.
El representant dels pares del Gabriel, el lletrat Francisco Torres, va assegurar el dilluns que "no tenia cap sentit" que el sumari seguís sota secret, "com tampoc té sentit citar-nos a declaracions de testimonis avui per escoltar gent que ha declarat amb antelació sense conèixer què han declarat, fet que impossibilita poder pensar que hi pot haver o no contradiccions".
Per a Torres era "previsible" que la sospitosa, que romandrà de moment a la presó d’Almeria malgrat haver interessat el seu trasllat a altres presons, "no declarés" en aquesta nova crida i ha exigit l’accés a les actuacions, cosa que ja ha sol·licitat anteriorment.
- ¡Que deixis de plorar, nen!
- COMUNITAT DE RECERCA El grup assenyalat pels abusos de Flecha a la UB anuncia que es dissol
- Sorteig Extraordinari de Nadal 2025 Comprovar Loteria Nadal 2025: consultar si el meu dècim té premi
- Festes Aquests són els regals de segona mà més sol·licitats pels catalans: una opció més sostenible que triomfa a Nadal
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- Desenvolupament Si el teu fill neix en un d’aquests tres mesos serà més intel·ligent, segons la ciència
- Borrasca atlàntica Catalunya activa l’alerta d’inundació davant el temporal previst per Nadal i Sant Esteve
- Hisenda El Govern recula i els aturats no hauran de presentar declaració de la renda
- A La Villarroel Jordi Casanovas estrena ‘Göteborg’, una comèdia dramàtica romàntica sobre les segones oportunitats
- Relacions entre socis Junqueras es veurà amb Sánchez per «obligar-lo a complir» els pactes amb ERC
