Alerta policial
Compte amb l'estafa de la factura falsa d'Endesa
Els estafadors envien un correu fent-se passar per la companyia elèctrica i demanen de posar-hi el número d'una targeta
Els Mossos i la Policia Nacional han alertat a través de Twitter de correus falsos que circulen per la xarxa en què la companyia elèctrica Fecsa Endesa demana les dades bancàries per haver cobrat dues vegades la mateixa factura. Els estafadors expliquen al correu que han tingut un problema en el sistema de dèbit automàtic i que, per això, s’han cobrat 200,99 euros, en un cas, o 37, en un altre. Hi ha diverses versions amb xifres diferents. Per això, sol·liciten el número d’una targeta de crèdit a fi de reemborsar la quantitat cobrada de més. També adverteixen que els ingressos es faran al cap d’un o dos dies.
Com en altres correus falsos semblants, l’objectiu dels ciberdelinqüents és que creguis que estàs rebent una comunicació oficial d’una empresa de la qual ets client, i que a continuació hi introdueixis dades personals privades i sensibles com adreces electròniques, direccions, DNI o fins i tot números de targeta i comptes bancaris, com és aquest cas. Per això, una vegada més, la policia insisteix que no hi piquis.
Hace unos días un follower nos informó que había recibido un correo comunicando que había pagado dos veces la misma factura y que debía pinchar un enlace para su reembolso. Sonaba a #phishing y @Endesa lo confirmó.
— Un policía local de Granada 2.0 (@Policia_Granada) 7 de junio de 2018
Si recibes un mensaje así , ➡️ 🗑☄️https://t.co/d8gNS4s3xo pic.twitter.com/Km9BKf3Hic
Reps un correu electrònic que sembla ser de Fecsa Endesa i et diu que t’ha de fer el reemborsament d’una factura que ha cobrat per duplicat? És una estafa. No piquis i els donis les teves dades bancàries! pic.twitter.com/VlJltsvpul
— Mossos (@mossos) 7 de junio de 2018
@policia @Endesa @guardiacivil sin ser cliente acabo de recibir esto al correo electrónico .lo pongo en conocimiento porque me da que es un timo pic.twitter.com/DPLUWCnxOt
— Francisco Meizoso (@jumymg) 6 de junio de 2018
- Els veïns surten de les seves ciutats a comprar roba i productes de la llar
- Els comicis del 2027 Junts aposta per prohibir als okupes l’empadronament
- Cas sota investigació L’Ana Julia va rebre a la presó regals dels funcionaris a canvi de sexe
- Genealogia ¿Qui era la mare del nou Papa, Lleó XIV? Així era Mildred Martínez
- Míchel, hospitalitzat d'urgència per un problema de salut
- Mor Margot Friedländer, supervivent de l’Holocaust
- Nou Pontífex Parla l'investigador de Tortosa que va dissoldre la secta Sodalicio del Perú: "El papa Lleó XIV va tenir un paper imprescindible"
- Cita internacional el 10J La Sagrada Família de Barcelona convidarà el Papa Lleó XIV pel centenari de Gaudí al juny de 2026
- Febre per Bad Bunny: 10 concerts a Madrid i 2 a Barcelona
- Mor James Foley, el director predilecte de Madonna i responsable de dues pel·lícules de la saga ‘Cincuenta sombras de Grey’