Davant l'operació biquini

Les cremes anticel·lulítiques gairebé no fan efecte

L'OCU denuncia l'"escassa eficàcia" d'aquests productes que es publiciten de manera "exagerada"

Un revolucionari sistema per combatre la cel·lulitis

Un revolucionari sistema per combatre la cel·lulitis

1
Es llegeix en minuts

L'organització de Consumidors i Usuaris (OCU) ha denunciat aquest dilluns l'"escassa eficàcia" de les cremes anticel·lulítiques, un producte que, no obstant, es publicita de manera "exagerada".

Després de realitzar una anàlisi de vuit cosmètics anticel·lulítics, l'OCU conclou que aquestes cremes "gairebé no tenen efecte" ja que la reducció mitjana del contorn de la cuixa amb prou feines arriba a tres mil·límetres, quan en la publicitat es promet reduir-lo fins a en un centímetre.

L'organització explica en un comunicat que va analitzar, després de 28 dies d'aplicació, l'efecte aconseguit per les cremes en 30 dones i gairebé no va detectar cap millora pel que fa al grau de cel·lulitis o alteracions visibles en la pell.

En la valoració global es va estudiar el perímetre de la cuixa i es van tenir en compte l'anàlisi del dermatòleg, la millora de la microcirculació sanguínia limfàtica, les qualitats cosmètiques i l'opinió de les usuàries.

Anàlisis amb cremes de 20 euros

Totes les cremes analitzades, que tenen un preu mitjà de 20 euros, van obtenir una valoració baixa per la seva escassa eficàcia. Les que van aconseguir la millor puntuació van ser Thiomucase i Clarins.

Notícies relacionades

L'"OCU denuncia l'exagerada publicitat d'aquests productes que porten les usuàries a pensar que eliminar la cel·lulitis amb una crema és un objectiu assolible. Cosa que en la pràctica és impossible perquè es tracta de cosmètics que actuen sobre les capes superficials de la pell i tenen, per tant, escassos efectes en teixits més profunds, que és on es localitza la cel·lulitis".

A més, posa en relleu la "laxa regulació de les al·legacions en els productes cosmètics que permet exageracions de tot tipus sobre els seus efectes".

Temes:

Consum