POLÈMICA MINISTERIAL
Educació desmenteix que tingui articulat com triar el castellà a l'escola
El ministeri atribueix a una "confusió" les declaracions de Dolors Montserrat en què deia que s'inclourà una casella a la preinscripció escolar

lainz41859357 graf1295 madrid 31 01 2018 a ministra de sanidad servic180131152025 /
Un portaveu del Ministeri d'Educació ha desmentit que es tingui previst incloure una casella a la preinscripció escolar del curs que ve perquè els pares a Catalunya puguin triar si els seus fills estudien en castellà. "Ha sigut una confusió i el tema està com estava divendres passat", han dit fonts del ministeri que dirigeix Íñigo Méndez Vigo a aquest diari.
La ministra de Sanitat, Dolors Montserrat, ha generat la polèmica a l'advocar a Badalona per "tornar el dret als pares a triar l'educació dels seus fills", i per això el Govern estudia, en l'àmbit lingüístic a l'escola catalana, si existirà també el castellà com a llengua vehicular a les escoles catalanes, com va anunciar el president del Govern Mariano Rajoy en aplicació de l'article 155 de la Constitució, fet que trencaria l'actual immersió lingüística en català.
La ministra ha fet aquestes declaracions durant una visita a l'Institut d'Investigació Germans Trias i Pujol de Badalona (Barcelonès), on s'ha presentat per conèixer de primera mà els projectes d'innovació científica que s'estan desenvolupant en aquest centre.
Sentències a favor
Montserrat ha destacat que la prioritat del Govern central a l'hora d'estudiar que el castellà sigui també llengua vehicular a l'escola catalana és que "els pares i mares tenen el dret a triar l'educació dels seus fills" i també a "complir la llei" i "acatar les sentències judicials".
"Tenim molt clar que hi ha una llei i unes sentències que s'han de complir, però sobretot el que volem és protegir el dret dels pares, perquè al final són ells els que trien, des de la llibertat, l'educació dels fills", ha manifestat la ministra de Sanitat.
Ha afegit que el seu govern vetlla pels drets dels pares a triar l'idioma d'escolarització dels seus fills, i que una de les fórmules possibles és que la preinscripció escolar inclogui una casella d'opció lingüística.
Dolors Montserrat Preinscripció escolar Educació a Catalunya PP - Partit Popular PSOE Govern Llengua vehicular Castellà Català Immersió lingüística Article 155 de la Constitució
- Horta-Guinardó Les disputes obliguen a tancar l’Associació de Veïns del Carmel
- Futbol El Barça va concedir a Limak l’obra del Camp Nou malgrat que un informe tècnic li atorgava la pitjor puntuació
- Baròmetre d’octubre Enquesta del CIS: El PSOE amplia a 15 punts el seu avantatge sobre el PP, que torna a retrocedir
- Anàlisi Improvisació organitzada
- Seguretat Social El Govern proposa apujar la quota dels autònoms entre 11 i 200 euros el 2026
- «Amnistia política» Sánchez garanteix una reunió amb Puigdemont tot i que Junts tombi els Pressupostos
- Famosos Victoria Beckham (51 anys) humanitza David al llit: «El meu marit ronca i jo he de fer servir taps»
- Laura Lobo, advocada experta en herències: “No s’ha de donar per fet que els nebots hereten del tiet solter i sense fills”
- Cas Koldo Sánchez reconeix haver rebut pagaments en efectiu del PSOE en «alguna ocasió» i nega finançament il·legal
- Sector bancari El Sabadell aconsegueix que els seus clients accionistes acceptin l’opa amb només l’1,1% del seu 31% del capital