Foment convida per error Rita Barberá a la inauguració de l'AVE a Castelló
El Gabinet de Protocol del Ministeri demana disculpes a l'Ajuntament de València

zentauroepp41640647 valencia 14 12 16 sociedad el ministro de fomento igo de 180117150745 /
L'AVE arribarà dimarts que ve a Castelló, 11 anys després de la primera data donada pel Govern central. Per celebrar-ho, el Ministeri de Foment ha convocat un acte al qual ha convidat personalitats de la política valenciana, membres del Consell, el president Ximo Puig i, fins i tot, el president del Govern central, Mariano Rajoy.
Però al gabinet de protocol també se li ha escapat una invitació per error, la remesa a l'exalcaldessa Rita Barberá, que va morir el 23 de novembre del 2016com a conseqüència d'un infart a Madrid, segons ha informat el diari 'Levante'. Posteriorment, segons el mateix rotatiu, el Ministeri de Foment ha telefonat a l'Ajuntament de València, que és l'organisme que ha rebut la invitació, per disculpar-se per la relliscada.
L'AVE no podrà superar en el tram des de València, el que ara s'inaugura, els 220 km/h enfront dels 350 km/h que arriben a tenir els trens d'alta velocitat. En aquest tram, el tren no comptarà amb via pròpia, sinó que haurà de circular per l'anomenat "tercer fil", compartit amb trens de rodalies, regionals o combois de mercaderies. La durada del viatge de la línia des de Madrid serà de dues hores i 25 minuts, així que retallarà en mitja hora el temps del trajecte.
- La futura gran plaça davant l’edifici Estel contraria els veïns
- Accés a la universitat ¿On es poden veure les notes de selectivitat 2025 a Catalunya a partir d’aquest dimecres? Consulta aquest cercador
- Motor El 2026 no podràs conduir el teu cotxe si no tens això: nous requisits de la DGT
- Revetlla a Catalunya Un bebè d'un mes i un home, ferits greus en una nit de Sant Joan amb un miler d'avisos als bombers
- Rescissió de contracte El sense sostre de l'aeroport de Barajas contractat per un empresari va durar tres dies a la feina: "No era el meu. Era molt dur"
- Previsió de la CNMV El Govern argumenta que la llei li permet demanar "exigències addicionals"
- El BBVA guanya un 2,54% a la borsa i el Sabadell s’anota mig punt
- Sector financer Entre l’alegria reprimida i el càlcul del pas següent
- CONTEXT Decidiran els accionistes
- El Govern complica l’opa al BBVA al vetar una fusió ràpida