A PLANOLES
Detingut l'autor d'un intent de robatori a casa de la fiscal en cap de Barcelona
Els Mossos han sorprès el presumpte responsable amb material sostret d'altres vivendes de la zona
Els Mossos d'Esquadra han detingut el presumpte autor d'un intent de robatori a casa de la fiscal en cap de Barcelona, Ana Maria Magaldi, a Planoles (Ripollès), la matinada de dimarts passat. Es tracta d'un delinqüent comú, de 31 anys, que ha sigut sorprès a l'estació ferroviària amb una bossa on portava el botí de suposades sostraccions en altres domicilis, segons la policia catalana.
Agents de paisà han arrestat el sospitós després de demanar-li que s'identifiqués i comprovar el contingut que portava a la bossa, en què no hi havia cap propietat de Magaldi. L'arrestat, d'origen romanès, ha accedit a almenys una desena de vivendes de la zona. La investigació continua oberta, segons fonts policials.
Alguns dels pispes que actuen sostraient propietats en domicilis de la zona acostumen a desplaçar-se en ferrocarril amb el material robat o bé l'amaguen per l'entorn i el recullen i traslladen dies després, quan hi ha menys control de seguretat, segons expliquen fonts de la investigació.
Segon incident
El de dimarts passat va ser el segon incident en una vivenda de la fiscal, que va patir un boicot per part de desconeguts, que van tallar la calefacció, el sistema que regula el reg automàtic i van desconnectar l'antena de televisió després de forçar un traster a mitjans de novembre passat.
El segon incident es va produir al voltant de les 00.30 hores, quan els Mossos van rebre l'avís que havia saltat l'alarma de la casa, segona residència de la fiscal. Els agents van comprovar que hi havia una finestra trencada, de manera que, perquè no quedés la vivenda oberta, es va custodiar tota la nit fins que es va poder reparar.
Magaldi compta amb escorta policial des de fa setmanes, coincidint amb les actuacions del ministeri públic contra el procés sobiranista, entre les quals s'inclouen les querelles que han comportat l'ingrés a la presó de membres del Govern cessat i dels líders de Jordi Sánchez i Jordi Cuixart, líders de l'Assemblea Nacional Catalana (ANC) i Òmnium Cultural, respectivament.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Presumpta administració deslleial Els Mossos confisquen documents i joies als marmessors de Pere Mir
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Criança El pediatre Carlos González, sobre l'exposició dels nens a les pantalles: "Fins a aquesta edat, res"
- Energia El Govern central exigeix per a aquesta mateixa tarda a REE i totes les elèctriques totes les dades sobre l'apagada
- Educació superior Creix més del 50% el nombre d’universitaris que han de compaginar estudis i treball en només tres anys
- Infraestructures Renfe prepara 9.000 trajectes en bus per al tall de Rodalies entre El Prat i Vilanova de l'1 al 4 de maig
- Plataformes digitals La moderadora de continguts de Meta registra un ero històric: 2.062 acomiadaments a la torre Glòries