mesurament de lectors 'on line'

EL PERIÓDICO, dos anys de canvi i èxit digital

La web del diari del Grup Zeta aconsegueix el seu rècord d'audiència amb gairebé 12 milions d'usuaris únics, segons les dades de comScore

Els números de la capçalera a internet consoliden l'aposta pel 'web first' i la nova dinàmica de treball

2
Es llegeix en minuts

Aquest octubre s'han complert dos anys des que EL PERIÓDICO DE CATALUNYA va impulsar la integració digital de la seva redacció, amb l'aposta pel web first (la web, el primer) com a eix vertebrador d'una nova dinàmica periodística. En definitiva, un pas determinant fet per aquest diari per seguir complint amb el deure informatiu que el lliga al lector des del seu naixement, precisament també un mes d'octubre del 1978. Dos anys després de l'aposta digital d'EL PERIÓDICO, les dades confirmen l'èxit d'aquest canvi a partir de les xifres proporcionades per la companyia de mesurament d'audiències digitals comScore.

Amb un creixement exponencial des del 2015, el diari ha aconseguit aquest mes d'octubre el seu rècord d'audiència internet en un mes amb gairebé 12 milions d'usuaris únics. En concret, el diari del Grup Zeta ha sumat un total d'11.712.000 usuaris únics. Aquesta xifra suposa la més gran pel que fa a lectors digitals de la història d'EL PERIÓDICO a internet, capçalera que va ser pionera a Espanya a l'iniciar el seu servei digital fa 23 anys. Aquestes dades assenyalen que l'audiència digital del diari s'ha incrementat en un 266% respecte a la de just dos anys enrere. D'aquesta manera, EL PERIÓDICO ha multiplicat gairebé per quatre els usuaris que naveguen per la seva web des de l'octubre del 2015.

Nova dinàmica i nova web

Aquest rècord s'aconsegueix just dos anys després des que la redacció d'EL PERIÓDICO comencés a treballar amb la dinàmica del web first, és a dir, donar prioritat a la publicació de la informació a les plataformes digitals del diari i, més tard, treballar l'edició impresa. Aquesta empenta per la nova filosofia de treball ve acompanyada, des del mes de juliol passat, pel redisseny de la web del diariredisseny . La nova pàgina és una gran aposta d'EL PERIÓDICO per adaptar-se a les necessitats del lector. La web, més dinàmica, intuïtiva i visual, permet lluir els continguts del diari adaptats als nous formats que demana l'usuari, així com a tots els seus dispositius -mòbil, ordinador i tauleta- sense fissures. Aquest nou disseny ha suposat, segons les dades de ComScore, que els usuaris mòbil hagin augmentat significativament des del juliol passat. L'increment des de la posada en marxa de la pàgina fins a aquest octubre ha sigut d'un 72%.

El diari que més creix

El creixement digital del diari del Grup Zeta supera el dels seus principals rivals, segons ComScore. EL PERIÓDICO ha sigut el diari que més ha crescut entre els seus competidors en l'últim mes, així com en l'últim any. La variació interanual del diari se situa en un increment de 124%. Darrere se situen La Vanguardia, amb una pujada del 97%, El País i l'ABC, amb un augment de 59%, i la web d'El Mundo, amb un 53%.

Notícies relacionades

També comparant les dades de l'octubre amb les del setembre, la web d'EL PERIÓDICO és la que més incrementa els seus usuaris únics, amb una pujada del 54%. Al diari del Grup Zeta el segueixen La Vanguardia (30%), l'ABC (21%), i El País i El Mundo (20%).  

D'aquesta manera, els lectors han confiat en EL PERIÓDICO per informar-se en un mes frenètic i ple de notícies transcendents en l'àmbit polític català: la celebració del referèndum de l'1 d'octubre, l'activació de l'article 155, la destitució del Govern, l'empresonament dels Jordis i els exconsellers, i el viatge de Puigdemont a Brussel·les, entre altres.