"UNA ACTIVITAT ALTERNATIVA"
El 15-M organitza una marxa el 12-O contra el Dia de la Hispanitat

Concentració del 15-M a la Puerta del Sol, el maig del 2011. /
L'Assemblea Plaça dels Pobles 15M a Madrid ha organitzat una cercavila i una marxa multicultural el 12 d'octubre, Dia de la Festa Nacional d'Espanya, sota el lema 'Res a celebrar', en al·lusió a la seva posició contrària a la commemoració de l'aniversari del Descobriment d'Amèrica.
Per sisè any consecutiu, els cants i balls de pobles originaris de tot el món travessaran el barri de La Latina i Madrid Río fins a arribar a un esdeveniment musical a El Matadero. "No obstant, no es tracta d'una festa, sinó un espai per al reconeixement de la sobirania i els drets de tots els pobles del món que han sigut o continuen sent colonitzats", han indicat els organitzadors.
De fet, animen a participar en aquests esdeveniments com a "activitat alternativa a la celebració oficial del Govern". La cercavila i la marxa sortirà a les 14 hores des del Campo de la Cebada, arribarà a les 18 hores a la Nave Terneras, a El Matadero, per després finalitzar a les 21 hores.
Acte final a El Matadero
La Nave Terneras, a El Matadero, torna a estar de nou en el punt de mira a l'haver sigut cedida per a aquesta marxa que porta per lema 'Descolonitzem. 12 d'Octubre, Res a celebrar'.
D'aquesta forma la nau d'El Matadero, que depèn de la Junta municipal d'Arganzuela, presidida per Rommy Arce, acollirà un acte després de la polèmica generada a mitjans de setembre a l'autoritzar un acte a favor de la consulta catalana.
Notícies relacionadesTal com han informat fonts de la Junta del districte, l'acte l'organitza l'agrupació Plaça dels Pobles, composta per diverses associacions. Van sol·licitar l'espai fa un mes i se'ls va concedir amb una "autorització a l'ús" per ser una nau de titularitat municipal sol·licitada per una associació "sense ànim de lucre" per a una "activitat gratuïta", ha avançat 'ABC',
En aquesta Junta de Districte, el Centre Cultural Casa del Reloj, la Nave de Terneras i el CDI Arganzuela en els últims anys "s'han cedit de manera gratuïta a entitats socials molt variades com sindicats", han assenyalat des de la Junta. Així, apunten que "altres sales en altres districtes també han sigut usades pel Partit Popular".
- Pèls de punta Gonzalo Bernardos adverteix del "festival" immobiliari que ve: "L'habitatge de compra es posarà molt car..."
- Dol a Hollywood Adeu a Redford, llegenda progressista
- Exposició El duel ‘Leonardo vs. Michelangelo’, en experiència immersiva
- Mobilitat La futura llei del taxi preveu erradicar les VTC urbanes a Barcelona
- Educació La Fundació Bofill proposa un pla per millorar la comprensió lectora
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Pròxim Orient Les mesures de la Comissió Europea contra Israel només afectaran un terç de les importacions
- Helicobacter pylori: així són els símptomes de la infecció que afecta la meitat de la població
- Cinema ‘Sirat’, d’Oliver Laxe, representarà Espanya als Oscars 2026