RETALLADES
Més de 120.000 dependents greus no reben prestació
La patronal dels geriàtrics denuncia que el 10% dels beneficiaris amb dret moren sense rebre la seva paga

fsendra3325040 barcelona 23 8 2005 protestas de los residentes en el centro170727153846 /
L'Associació de Directors i Gerents de Serveis Socials ha denunciat aquest dijous que el 38% de les persones desateses pel Sistema d'Atenció a la Dependència són dependents amb Grau II o III (Dependents Severs i Grans Dependents). En total, són 120.925 persones.
A més, la llista d'espera de les persones més vulnerables que ha d'atendre el sistema de dependència s'ha incrementat en 1.481 al mes d'agost, segons dades facilitades per l'Associació de Directors i Gerents en Serveis Socials.
El president de l'associació, José Manuel Ramírez, considera en un comunicat que la raó perquè s'incrementi la llista d'espera entre els grans dependents es pot deure a "la incapacitat financera" per atendre aquestes despeses més elevades, mentre que l'atenció als de Grau I (els més lleus) s'està resolent en moltes ocasions "amb atencions de baix cost".
"Les principals necessitats de suport de les persones amb graus III i II fan que generalment, la seva atenció resulti més costosa a les arques autonòmiques", ha assegurat a través d'un comunicat.
La conseqüència "més cruel" del manteniment per temps il·limitat de les persones en llista d'espera és que moltes d'elles moren sense haver sigut ateses. De fet, cada dia moren 100 dependents sense rebre prestacions o serveis als quals tenen dret.
S'estima que el nombre de persones mortes pendents de rebre prestació des de començament d'any puja a 21.000 i es podrien convertir en més de 34.000 al final d'aquest exercici.
- Evolució demogràfica Un de cada tres espanyols tindrà més de 65 anys el 2070
- Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Assaig clínic en fase 3 Vall d’Hebron desenvolupa un nou fàrmac contra l’obesitat: l’Orforglipron, una alternativa «més còmoda» que Ozempic i Wegovy
- Urbanisme i educació Més de la meitat de les escoles de la metròpolis de Barcelona conviuen amb entorns «crítics» per a la salut dels nens
- Visita d’Estat Carles III desplega tota la pompa per afalagar Trump
- Natalia de Santiago, experta en finances: "A Espanya hi ha moltíssima aversió al risc, gent poruga que els ho transmet als seus fills"
- Cas Koldo El jutge manté pres Santos Cerdán tot i que avança que sortirà abans de complir sis mesos a la presó
- Tribunals Sandro Rosell davant la jutge del cas Negreira: «amb 250 euros per informe com podem comprar àrbitres»
- Urbanisme i educació Més de la meitat de les escoles de la metròpolis de Barcelona conviuen amb entorns «crítics» per a la salut dels nens
- Noves inversions La modernització dels aeroports catalans: més espai a la pista i millors accessos