CONFLICTE AL PRAT
Eulen i els vigilants reprenen el diàleg i suspenen la vaga
Empresa i comitè tornen a negociar després de la denúncia de l'incompliment del laude arbitral
lainz39629450 el prat de llobregat 09 08 2017 barcelona momento d170810205535 /
El comitè de l'empresa de seguretat Eulen ha decidit deixar en suspens la presentació de la convocatòria de la nova vaga aprovada per l'assemblea de treballadorsassemblea de treballadors, després que aquest dimarts s'hagin reobert les negociacions amb l'empresa per introduir millores laborals i complir el laude obligatori.
El portaveu del comitè, Juan Carlos Giménez, ha explicat que aquest matí ha tingut lloc una reunió entre els representants dels treballadors i la direcció d'Eulen, amb la mediació de la Generalitat, en què s'ha evidenciat "la bona disposició de les dues parts per entendre's".
Així, s'ha creat una comissió integrada per membres del comitè i de l'empresa que es reunirà els pròxims dies per consensuar propostes de millora de les condicions laborals dels treballadors que s'encarreguen dels controls de seguretat a l'aeroport del Prat-Barcelona.
Decisió de l'assemblea
Els treballadors d'Eulen al Prat van decidir ahir en assemblea convocar una nova vaga a partir del 6 d'octubre per exigir, aquesta vegada, que l'empresa complís el laude obligatori que l'àrbitre va fer públic la setmana passada.
El comitè tenia previst presentar formalment la convocatòria a la Conselleria de Treball, però el nou clima de sintonia ha fet canviar d'opinió els representants dels treballadors.
"No som intransigents. Nosaltres som els primers interessats a solucionar els problemes", ha dit Giménez, que s'ha mostrat confiat que el conflicte es pugui donar per tancat completament en poc temps si les negociacions fructifiquen.
Noves licitacions
Notícies relacionadesEl portaveu del comitè ha recordat que queda pendent una reunió en què sigui present Aena - Aeroports Espanyols i Navegació Aèria- per poder debatre sobre les noves licitacions.
El conflicte dels treballadors d'Eulen al Prat va provocar aquest estiu llargues cues de passatgers als controls, i això va portar el Ministeri de Foment a reforçar la presència dels efectius de la Guàrdia Civil per garantir la seguretat.
- SECTOR IMMOBILIARI Fons i promotores preparen la venda de més de 30.000 vivendes de lloguer a Espanya per 5.000 milions d’euros
- Inditex intercanvia terrenys amb Alcampo per fer la nova seu a Sant Adrià
- València Antonio Tejero, ingressat en estat greu en un hospital de València
- Assetjament escolar Els Mossos investiguen el suïcidi d’un menor a Lleida que va denunciar ‘bullying’
- Obituari Mor als 81 anys Anna Balletbò, exdirigent del PSC
- Exercici El ‘boom’ dels locals ‘premium’ de barre arriba a Barcelona: “Aquí les dones se senten segures”
- A Madrid Detinguts un vigilant de La Finca i l’empleada de la llar d’Iker Casillas pel robatori de cinc rellotges de luxe
- Sense sortir de la comarca El poble a només 30 minuts de Rubí ideal per a una escapada de natura sense sortir del Vallès
- EL CLÀSSIC DE DIUMENGE Lamine Yamal es destapa per anar al Bernabéu
- Infància Elena Codina, pediatra: «Els nens poden passar 8 hores al dia a l'escola sense cap legislació que els protegeixi a nivell ambiental»
